Volkswagenin ensimmäinen SUV-avoauto: T-Roc cabriolet

• T-Roc cabriolet’n tuotanto aloitetaan Osnabrückissa vuonna 2020
  • Volkswagen investoi tuotantoon 80 miljoonaa euroa
  • Avoautojen menestystarina Osnabrückissa jatkuu
  • Uusi malli varmistaa kapasiteetin käytön ja työpaikat

Helmikuussa 2018 uusi T-Rocin avoautoversio sai starttiluvan: Volkswagen lanseeraa kaikkien aikojen suurimman mallistouudistuksensa puitteissa ensimmäisen SUV-avoauton. Uuden mallin tuotanto aloitetaan vuoden 2020 ensimmäisellä vuosipuoliskolla. Volkswagenin hallintoneuvosto vahvisti samalla Osnabrückin tehtaaseen yli 80 miljoonan investoinnin, jolla tehtaan työpaikat turvataan ja Volkswagen jatkaa Osnabrückin tiimin menestystarinaa avoautojen parissa.

”Volkswagen kehittyy katumaasturien valmistajana. T-Roc asettaa riman entistä korkeammalle kompaktissa SUV-segmentissä ja cabriolet’n avulla tuomme lisää tunnetta mallistoon. Olen erityisen tyytyväinen siihen, että voimme luottaa Osnabrückin vuosikymmenien kokemukseen avoautojen valmistuksessa. Osnabrückin tehtaalla on nyt valoisat tulevaisuudennäkymät”, kertoo Volkswagenin henkilöautoista vastaava johtaja Herbert Diess.

SUV-malleilla on tällä hetkellä merkittävä rooli Volkswagen-konsernin ydinbrändin kasvussa. Tiguan kuuluu 720 000 toimitetulla autolla kymmenen maailman eniten myydyn automallin ja kolmen eniten myydyn SUV-mallin joukkoon. Vuoteen 2020 mennessä Volkswagen aikoo laajentaa katumaasturimallistoaan maailmanlaajuisesti 20 SUV-malliin. Siihen mennessä noin 40 prosenttia Volkswagenin myymistä autoista on katumaastureita. Uuden T-Roc cabriolet’n avulla Volkswagen vahvistaa asemaansa yhdessä maailman autoalan nopeimmin kasvavista segmenteistä, kompakteissa SUV-malleissa.

Yli 80 miljoonan euron investointi mahdollistaa Osnabrückin tehtaan tuotantoteknologian, kokoonpanon ja logistiikan täydellisen modernisoinnin. Tuotannon uudelleenorganisoinnin jälkeen tuotantomäärän suunnitellaan olevan vuosittain jopa 20 000 ajoneuvoa.

Alkuperäinen T-Roc lanseerattiin Euroopan markkinoille vuoden 2017 lopulla ja mallia on myyty jo yli 40 000 kappaletta. Uusi malli jatkaa Volkswagenin lähes 70 vuotta jatkunutta avoautoperinnettä.

Volkswagen Osnabrück GmbH:n palveluksessa on noin 2 300 työntekijää. Vuonna 2017 tehtaalla koottiin kolmella tuotantolinjalla yli 76 000 ajoneuvoa. Tällä hetkellä Volkswagen Osnabrückissa kootaan mm. Volkswagen Tiguania. Vuonna 2011 perustetun Volkswagen Osnabrück GmbH:n tuotantolinjalla on koottu yli 280 000 ajoneuvoa.