Volkswagenin infotainment-järjestelmät uudistuvat

Suomenkieliset valikot monitoiminäyttöihin, radioihin ja navigaattoreihin

Volkswagen tuo kesällä 2015 suomenkieliset valikot MIB-infotainment-järjestelmiin. Suomen kieli on valittavissa monitoiminäyttöjen, radioiden ja navigaattoreiden valikoihin. Navigaattorien puheohjausta ei ole saatavilla suomeksi. Suomen kieli on valittavissa Composition Touch-, Composition Colour-, Composition Media -radioihin sekä Discover Media ja Discover Pro -navigaattoreihin mallivuoden 2016 autoihin, joiden tuotanto alkaa kesällä 2015. Edellisen sukupolven infotainment-järjestelmät eivät ole päivitettävissä suomenkielisiksi.

Jatkossa myös kaikkiin uuden sukupolven Discover Media ja Discover Pro -navigaattoreihin tarjotaan ilmaiset karttamateriaalien päivitykset aiempaa pidemmäksi ajaksi. Päivittäminen onnistuu helposti kotona, tarkemmat ohjeet päivityksen tekemisestä ovat internetosoitteessa www.volkswagen.fi. Ladattavissa oleva karttamateriaali päivittyy kaksi kertaa vuodessa.

Matkantekoa helpottavat myös Volkswagenin Discover Media ja Discover Pro -navigointijärjestelmiin sisältyvät V-Traffic TMC -liikennetiedot. Palvelu kattaa koko Suomen, ja se välittää ajantasaista tietoa mm. ruuhkista, onnettomuuksista, tietöistä, nopeista kelivaihteluista, voimakkaista sivutuulista ja poroista Lapissa. Tiedot ovat saatavilla navigaattorin Traffic-painikkeesta selkeänä listana tienumeroittain, häiriötekijät näkyvät kartalla myös symbolein. Näytöltä voi valita, haluaako nähdä kaikki liikennetiedot vai vain omalle reitille osuvat. Palveluun voi myös itse ilmoittaa liikennetietoja ruuhkista tai onnettomuuksista. Lisätietoa: v-traffic.fi tai mediamobile.com.

Travel ja Travel Pro -paketteihin sisältyy nyt aiempaa pidempi, kolmen vuoden ilmainen käyttöaika Car-Net-palveluille, jotka toimivat matkapuhelimen internetyhteyden välityksellä. Auton järjestelmään saadaan internetin kautta ajanmukaista tietoa muun muassa valituista uutislähteistä, säästä, polttoainehinnoista tai kiinnostavista kohteista matkan varrella. Discover Pro -navigaattorin yhteydessä on mahdollista hyödyntää myös Google Earthin satelliittikuvia sekä Google Street View -palvelua, joka tuo näytölle panoraamakuvat kulloisestakin matkakohteesta.

Sovellusten helppoa ja turvallista käyttöä

Uusi App Connect kokoaa nykyaikaiset sovellukset helposti autoilijan saataville. App Connect sisältää laitteista riippumattoman MirrorLink™ -tuen, sekä valmiuden Android Auto- ja Apple CarPlay -järjes­telmiin. App Connect sisältyy Volkswagenin Travel-paketteihin.

MirrorLinkin™ avulla on mahdollista nauttia älypuhelimen käytännöllisistä sovelluksista turvallisesti myös ajaessa. Älypuhelin liitetään autoon, jonka jälkeen MirrorLink™-sovellukset ovat mukavasti käytettävissä Infotainment-järjestelmän kuvaruudulta. MirrorLink™ on yhteensopiva toistaiseksi vain Android-käyttöjärjestelmän älypuhelimien kanssa. MirrorLink™ vaatii älypuhelimelta ja ohjelmilta MirrorLink v. 1.1 -tuen.