Wolfsburgissa valmistettu jo 43 miljoonaa Volkswagenia

• 43. miljoonas valmistunut Volkswagen on uusi Touran

Lehdistötiedote 24.11.2015

Marraskuun 24. päivänä vuonna 2015 valmistui Volkswagenin Wolfsburgin tehtaalta aivan erityinen uusi Volkswagen Touran: se on 43. miljoonas Volkswagen Wolfsburgin tuotantolinjalta. Ensimmäinen Touran valmistui Wolfsburgin tuotantolinjalta vuonna 2003, ja tähän mennessä kesällä ensiesiteltyjä uusimman sukupolven Touraneita on valmistettu jo yli 28 000 kappaletta.

"Wolfsburgin tehtaan henkilökunta on erittäin sitoutunutta ja kokenutta. Henkilöstömme asiantuntemus on tehnyt tämän merkkipaalun saavuttamisen mahdolliseksi." kertoo Wolfsburgin tehtaanjohtaja Jens Herrmann. Myös tehtaan työntekijä Matthias Koch iloitsee saavutuksesta: "Wolfsburgin tehtaan työlleen omistautunut henkilökunta voi oikeutetusti olla ylpeä."

Tällä hetkellä Volkswagenin Wolfsburgin tehtaalla valmistetaan Touranin lisäksi Golfia, Sportsvania ja Tiguania. Tehtaan päivittäinen tuotantokapasiteetti on noin 3 800 autoa. Parhaillaan valmistaudutaan ensi vuonna aloitettavaan uuden Tiguanin tuotantoon.

Volkswagenin Wolfsburgin tehtaan aiempia merkkipaaluja ovat mm. miljoonannen Kuplan valmistuminen vuonna 1955. Kuplaa valmistettiin Wolfsburgissa vuoteen 1974 asti yhteensä 11 916 519 kappaletta. Samana vuonna 1974 alkoi niin ikään suursuosioon nousseen Volkswagen Golfin valmistus. Miljoonas Golf rullasi tehtaasta ulos jo kahden vuoden kuluttua, ja kymmenes miljoonas Golf valmistui vuonna 1988. 90-luvulla Wolfsburgin tehdas laajensi tuotantoaan mm. Polo- ja Lupo-malleihin. Golf jatkoi ennätysten rikkomista vuonna 2007, jolloin autoja oli valmistunut 25 miljoonaa, ja vuonna 2013 määrä oli jo 30 miljoonaa. Wolfsburgin valmistushistoriaan kuuluvat myös mm. Jetta, Bora, Golf Variant ja Passat.