1 927 kappaleen rajoitettu erä First Edition -autoja saatavilla vain verkosta

Volvo julkaisee rajoitetun erän First Edition -versioita täysin uudesta Volvo XC90 -mallista. 1 927 yksilöidysti numeroitua autoa juhlistavat Volvon perustamisvuotta, ja ne ovat ensimmäistä kertaa historiassa saatavilla verkossa osoitteessa www.volvocars.com.

Verkkokauppa aukeaa vastaanottamaan tilauksia 3. päivä syyskuuta kello 17.00 Suomen aikaa.

– Niiden, jotka haluavat omistaa ensimmäisenä maailman parhaan SUV-mallin, täytyy toimia nopeasti. Täysin uutta XC90:tä kohtaan osoitettu valtava kiinnostus viittaa siihen, että First Edition -autot myydään nopeasti loppuun, kertoo Volvon markkinointi-, myynti- ja asiakaspalvelujohtaja Alain Visser.

Vain verkossa myytävät First Edition -autot ovat yksi esimerkki Volvon uudesta lähestymistavasta markkinointitoimintoihin ja henkilökohtaiseen palveluun.

– Luomme verkkoekosysteemin, joka yksinkertaistaa Volvon ostamista ja omistamista. Pidämme uuden XC90:n lanseerausta täydellisenä alustana uuden loistavan kansainvälisen asiakaskokemuksen esittelylle, Alain Visser sanoo.

Täysin varusteltu

First Edition -autot, joilla on numeroidut kynnyslistat ja erityistunnus takaluukussa, saavat voimansa tehokkaasta bensiini- tai dieselmoottorista Volvon uudesta nelisylinterisestä Drive-E-tuoteperheestä.

T6 All Wheel Drive -turboversion teho on 320 hevosvoimaa ja suurin vääntö 400 Nm. D5-kaksoisturbodieselin vastaavat lukemat ovat 225 hevosvoimaa ja 470 Nm. Moottorien parina toimii sulava 8-vaihteinen automaattivaihteisto. (Suomeen myyntiin tuleva First Edition-versio on D5-kaksoisturbodiesel).

Elektronisesti ohjatussa ilmajousituksessa on viisi toimintatilaa, joista yhdessä kuljettaja voi vapaasti räätälöidä asetuksia omien toiveidensa mukaisesti.

Musta ulkoasu ja ruskeat nahkaistuimet

Onyx Black ulkoasu ja 8-puolaiset 21 tuuman Inscription-vanteet täydentävät tyylikkäästi sisätiloja, joissa on ruskeat nappanahkaistuimet, Charcoal nahkakojetaulu ja Linear Walnut -koristukset.

Sähkötoimisissa etuistuimissa on tuuletustoiminto. Toisen rivin reunapaikoilla on lämmitys, ja kaksi kolmannen rivin istuinta on sähkötoimisia.

Tablet-tietokonetta muistuttava kosketusnäyttökonsoli on yksi täysin uuden XC90:n upeimmista ominaisuuksista ja muodostaa auton toimintojen ohjausjärjestelmän ytimen. Kokonaisuus toimii käytännössä ilman painikkeita ja edustaa uutta tapaa, jolla kuljettajat voivat käyttää autoa ja monia Internet-pohjaisia tuotteita ja palveluja.

Bowers & Wilkinsin audiojärjestelmä sisältää 1 400 watin D-luokan vahvistimen, 19 kaiutinta, yhden ensimmäisistä ilmajäähdytteisistä subwoofereista autossa ja uusimman äänenkäsittelyohjelmiston, joka saa aikaan autossa maailmanluokan musiikkiesitysten synnyttämän tunteikkaan kokemuksen.

Monipuolisin vakioturvallisuuspaketti

Täysin uusi XC90 tarjoaa autoteollisuuden perusteellisimman ja teknisesti hienostuneimman vakioturvallisuuspaketin. Mukana on kaksi uutta turvallisuustekniikkaa: ulosajosuoja ja automaattijarrutus risteyksissä.

City Safety on yleisnimi Volvon kaikille automaattijarrutustoiminnoille, jotka ovat vakiona täysin uudessa XC90:ssä. Se kattaa nyt toiset ajoneuvot, pyöräilijät ja jalankulkijat auton edessä päivin ja öin.

Täysin uusi XC90 First Edition -hinta Suomessa (D5 AWD): arviolta n. 116.000 euroa

Täysin uusi XC90, alkaen hinta Suomessa (D5 AWD): arviolta n. 83.000 euroa

27.8.2014

Lisätietoja: Volvo Car Finland Tiedotusjohtaja Thomas Hallbäck, thomas.hallback@volvocars.com, puh. 09-5044 5325 Korkearesoluutisia kuvia, videoita: www.media.volvocars.com www.volvocars.fi www.volvooceanrace.com www.volvoingolf.com

Tämän lehdistötiedotteen kuvaukset ja tiedot koskevat Volvo Carsin kansainvälistä mallistoa. Kuvatut ominaisuudet voivat olla lisävarusteita. Ajoneuvojen tekniset tiedot voivat vaihdella maakohtaisesti ja muuttua ilman erillistä ilmoitusta.

Volvo Car Group vuonna 2013

Tilivuonna 2013 Volvo Car Group saavutti liikevoitoksi 209,5 miljoonaa euroa (7,2 miljoonaa euroa vuonna 2012).

Tuotot jakson aikana olivat 13,3 miljoonaa euroa (13,6 miljoonaa euroa) ja nettotulot 104,8 miljoonaa euroa

(59,2 miljoonaa euroa). Vuoden kansainvälinen myynti käsitti 427 840 (421 951) autoa, mikä merkitsi 1,4 prosentin kasvua vuoteen 2012 verrattuna. Liikevoitto oli seurausta kulujen hallinnasta ja vahvasta myynnistä, ja se on selkeä todiste Volvon kasvusta muutossuunnitelman puitteissa. Vuonna 2014 yhtiö odottaa pysyvänsä plussalla ja ennustaa kansainvälisen myynnin kasvavan yli 5 prosenttia.

Volvo on ollut toiminnassa vuodesta 1927 lähtien. Nykypäivänä Volvo on yksi maailman tunnetuimmista ja arvostetuimmista autonvalmistajista. Yhtiön myynti oli vuonna 2013 noin 427 000 autoa noin 100 maassa. Volvo on ollut kiinalaisen Zhejiang Geely Holdingin (Geely Holding) omistuksessa vuodesta 2010. Se oli osa ruotsalaista Volvo Groupia ennen kuin amerikkalainen Ford Motor Company osti sen vuonna 1999. Geely Holding osti Volvon vuonna 2010.

Volvolla oli joulukuussa 2013 yli 23 000 työntekijää eri puolilla maailmaa. Volvon pääkonttori sekä tuotekehitys-, markkinointi- ja hallintoiminnot sijaitsevat pääasiassa Göteborgissa, Ruotsissa. Volvon Kiinan pääkonttori sijaitsee Shanghaissa. Yhtiön päätuotantolaitokset sijaitsevat Göteborgissa (Ruotsi), Gentissä (Belgia) ja Chengdussa (Kiina), ja moottorit valmistetaan Skövdessä (Ruotsi) ja Zhangjiakoussa (Kiina).

Volvon markkinointi-, myynti- ja asiakaspalvelujohtaja Alain Visser