Auto-Ilves osaksi Autosalpa-ryhmää

Auto-Ilves Oy on siirtynyt osaksi Autosalpa-ryhmää. Autosalpa jatkaa liiketoimintaa Volvo-jälleenmyyjänä sekä Hämeenlinnassa että Hyvinkäällä Auto-Ilveksen liiketiloissa.

- Volvo Car Finland kiittää Pertti Liuksialaa erinomaisesta toiminnasta Volvo –liiketoiminnan hyväksi sekä toimimisesta esimerkillisenä yrittäjänä. Yhteistyö hänen ja koko Auto-Ilveksen kanssa on ollut hyvää, sanoo Volvo Car Finlandin toimitusjohtaja Lasse Ahlstedt.

- Olemme tyytyväisiä siihen, että Auto-Ilves päätyy hyvään ja tuttuun kotiin Autosalvan huomaan. Järjestely on varmasti paras mahdollinen niin asiakkaiden kuin henkilöstönkin kannalta. Voimme luottavaisin mielin uskoa Volvo –asiakkaiden hyvän palvelun jatkuvan Hämeessä, jatkaa Ahlstedt.

15.8.2017

Lisätietoja: Volvo Car Finland

Tiedotusjohtaja Thomas Hallbäck, thomas.hallback@volvocars.com, puh. 09-5044 5325
Korkearesoluutisia kuvia, videoita: www.media.volvocars.com
www.volvooceanrace.com
www.volvoingolf.com

Volvo Car Group vuonna 2016

Tilivuonna 2016 Volvo Car Group saavutti liikevoitoksi 1 153,1 miljoonaa euroa (700,0 miljoonaa euroa vuonna 2015). Tuotot jakson aikana olivat yhteensä 18,9 miljardia euroa (17,2 miljardia euroa). Vuoden 2016 myynti käsitti ennätykselliset 534 332 autoa, mikä merkitsi 6,2 prosentin kasvua vuoteen 2015 verrattuna. Ennätysmyynti ja liikevoitto antavat Volvo Car Groupille eväät jatkaa toiminnan kehittämiseen tehtäviä investointeja.

Volvo on toiminut vuodesta 1927 lähtien. Nykypäivänä Volvo on yksi maailman tunnetuimmista ja arvostetuimmista autonvalmistajista. Yhtiön myynti oli vuonna 2016 yhteensä 534 332 autoa noin 100 maassa. Volvo on ollut kiinalaisen Zhejiang Geely Holdingin (Geely Holding) omistuksessa vuodesta 2010 lähtien. Se oli osa ruotsalaista Volvo Groupia ennen kuin amerikkalainen Ford Motor Company osti sen vuonna 1999. Geely Holding osti Volvon vuonna 2010.

Volvolla oli joulukuussa 2016 yli 31 000 työntekijää eri puolilla maailmaa. Volvon pääkonttori sekä tuotekehitys-, markkinointi- ja hallintotoiminnot sijaitsevat pääasiassa Göteborgissa, Ruotsissa. Volvon Kiinan pääkonttori sijaitsee Shanghaissa. Yhtiön päätuotantolaitokset sijaitsevat Göteborgissa (Ruotsi), Gentissä (Belgia) sekä Chengdussa ja Daqingissa (Kiina), ja moottorit valmistetaan Skövdessä (Ruotsi) ja Zhangjiakoussa (Kiina) ja korikomponentit Olofströmissä (Ruotsi).