Lasse Ahlstedt Volvo Car Finlandin toimitusjohtajaksi

Volvo Car Group on nimittänyt Lasse Ahlstedtin Volvo Car Finlandin toimitusjohtajaksi

Ahlstedt, 49, on toiminut Veho Groupissa johtoryhmän jäsenenä kymmenen vuoden ajan ja yhtiön eri johtotehtävissä, mm. Mitsubishi- ja Citroen- maahantuontiyhtiöiden toimitusjohtajana, sekä Baltian toimintojen vetäjänä. Vuosina 2013-14 Ahlstedt toimi Easy KM Oy:n toimitusjohtajana.

– Innoissani toivotan Lasse Ahlstedtin tervetulleeksi Volvolle. Hän tuo mukanaan 24 vuoden laajan kokemuksen auto-alan tehtävistä Suomessa ja Baltiassa. Samalla haluan kiittää Jari Kohosta hänen työstään ylimenokaudella, sanoo Michel De Coninck, Volvo Carsin Länsi-Euroopan toimintojen johtaja.

Ahlstedt seuraa tehtävässään Mikael Malmstenia, joka nimitettiin Volvon Venäjän toimintojen toimitusjohtajaksi maaliskuussa. Ylimenokaudella vt. toimitusjohtajana on toiminut Jari Kohonen, joka jatkaa tehtävässään Volvon Asia-Pacific -alueen johtajana.

– Volvo -brändi kehittyy hyvin ja merkillä on hyvä maine ja paljon ystäviä Suomessa. Meillä on erinomainen mahdollisuus yhdessä jälleenmyyjiemme kanssa tarjota asiakkaillemme ensiluokkaista palvelua ja laatutuotteita, sanoo Ahlstedt.

Ahlstedt aloittaa tehtävässään 1.8.2015.

6.7.2015

Lisätietoja: Volvo Car Finland Oy Ab

Tiedotusjohtaja Thomas Hallbäck, thomas.hallback@volvocars.com, puh. 09-5044 5325

Korkearesoluutioisia kuvia, videoita: www.media.volvocars.com