Neljä miljoonaa Volvoa Gentin tehtaalta

Volvo henkilöautojen Gentin tehtaalta valmistui 4. milj. auto 8.8.2008.
Malli on urheilullinen Volvo V50 R-Design.

Volvo on rakentanut henkilöautoja Gentissa, Belgiassa vuodesta 1965. Alunperin tehdas perustettiin maan korkean tuontiautoverotuksen takia, mutta vuosien mittaan Volvon Gentin tehdas ja Torslandan tehdas Göteborgissa ovat Volvon tärkeimmät tehtaat.

Volvo 120, tunnetaan paremmin Amazonina, oli ensimmäinen Gentissa valmistettu auto. Muut mallit seurasivat: Volvo 140- ja 240 –sarja, Volvo 740 ja 940, Volvo 850, Volvo S70 ja V70.
Tänä päivänä Gentin tehtaalla työskentelee yli 4000 työntekijää, jotka valmistivat 200 000 autoa vuonna 2007. Nykyään Gentissä valmistetaan Volvo C30, S40, V50 ja S60.

Volvo aloitti tuotannon vuonna 1928 Göteborgissa. Vuosi 2008 on juhlavuosi Volvon henkilöautotuotannolle.Helmikuussa 15. milj. auto, Volvo C70, valmistui Uddevallan tehtaalta ja kesäkuussa Torslandan tehtaalta valmistui 6. milj. auto, V70 Flexifuel (E85).

Muutaman viikon kuluttua Volvo aloittaa uuden XC60-mallin valmistuksen Gentissä. Volvo XC60 esitellään Suomessa loppusyksystä.

Lisätietoja ja kuvia tuotantohistoriasta ja –luvuista löydät www.media.volvocars.com –sivulta.

11.8.2008

Tämän lehdistötiedotteen kuvaukset ja tiedot koskevat Volvo Carsin kansainvälistä mallistoa. Kuvatut ominaisuudet voivat olla lisävarusteita. Ajoneuvojen tekniset tiedot voivat vaihdella maakohtaisesti ja muuttua ilman erillistä ilmoitusta.

Lisätietoja:
Tiedotusjohtaja Thomas Hallbäck, thallbac@volvocars.com, puh. 09-5044 5325