Polestar -optimointi tuottaa enemmän vääntöä takapyörille neliveto-Volvoissa

Premium-autonvalmistaja Volvo Cars on esitellyt Polestarin kehittämän päivitetyn optimoinnin, joka lisää vääntömomentin välitystä takapyörille Volvoissa, joissa on AWD-neliveto. Päivitys tekee ajamisesta entistä dynaamisempaa.

Volvo Car Groupin uuden urheilullisen sähköautomerkin, Polestarin, kehittämä optimointiohjelmisto lisää takapyörille välitettävän väännön määrää ja tiheyttä, mikä parantaa ohjattavuutta ja hallittavuutta kaarteissa ja vetopitoa liikkeelle lähdöissä. Lopputuloksena on syntynyt entistä innostavampi ajokokemus.

– Volvo -autojen ajettavuutta hienosäädetään jatkuvasti, ja tämä päivitys tekee nelivedosta entistä sulavamman ja dynaamisemman, kertoo Volvon tutkimus- ja kehitystyöjohtaja Henrik Green.

AWD-optimointi kytketään yksinkertaisesti valitsemalla autossa Dynamic-ajotila. Se otetaan käyttöön myös, kun elektroninen ajonvakautusjärjestelmä kytketään pois käytöstä.

Takapyörien vääntömomenttia parantava ominaisuus on Polestarin uusi optimointialue. Viisi muuta osa-aluetta ovat terävämpi kaasun vaste, nopeampi kaasulta poistumisen vaste, nopeammat vaihteenvaihdot, optimoidut vaihtopisteet ja vaihteen pito kaarteissa sekä suurempi moottorin teho.

Polestarin AWD-optimointi on saatavilla Volvon 90-sarjan ja 60-sarjan autojen sekä XC40:n bensiini- ja dieselversioihin elokuusta 2018 alkaen.

Huomautuksia toimittajille:

Käytettävissä kaikissa uusissa Volvo -autoissa, jotka on rakennettu SPA- tai CMA-alustalle mallivuodesta 2019 eteenpäin ja joissa on neliveto (pois lukien lataushybridit).

Lataushybridimallit, kuten T8 Twin Engine ja T6 Twin Engine, joissa on sähköinen taka-akselijärjestelmä (ERAD) ja jotka käyttävät sähkövoimaa takapyörissä, eivät tarvitse erillistä AWD-optimointia.

Euroopassa Polestarin optimointiohjelmisto on WLTP:n ja vaatimustentäyttämistodistuksen mukainen.

Polestarin optimoinneilla ei ole vaikutusta Volvon tehdastakuuseen, ja ne ovat valmistajan hyväksymiä.

15.8.2018

Lisätietoja: Volvo Car Finland
Tiedotusjohtaja Thomas Hallbäck, thomas.hallback@volvocars.com, puh. 09-5044 5325
Korkearesoluutioisia kuvia, videoita:
www.media.volvocars.com
www.volvooceanrace.com

Volvo Car Group vuonna 2017

Tilivuonna 2017 Volvo Car Group saavutti liikevoitoksi 1 421,6 miljoonaa euroa (1 113,5 miljoonaa euroa vuonna 2016). Tuotot jakson aikana olivat yhteensä 21,3 miljardia euroa (18,3 miljardia euroa). Vuoden 2017 myynti käsitti ennätykselliset 571 577 autoa, mikä merkitsi 7,0 prosentin kasvua vuoteen 2016 verrattuna. Ennätysmyynti ja liikevoitto antavat Volvo Car Groupille eväät jatkaa toiminnan kehittämiseen tehtäviä investointeja.

Tietoja Volvo Car Groupista

Volvo on toiminut vuodesta 1927 lähtien. Nykypäivänä Volvo on yksi maailman tunnetuimmista ja arvostetuimmista autonvalmistajista. Yhtiön myynti oli vuonna 2017 yhteensä 571 577 autoa noin 100 maassa. Volvo on ollut kiinalaisen Zhejiang Geely Holdingin (Geely Holding) omistuksessa vuodesta 2010 lähtien. Se oli osa ruotsalaista Volvo Groupia ennen kuin amerikkalainen Ford Motor Company osti sen vuonna 1999. Geely Holding osti Volvon vuonna 2010.

Volvolla oli vuonna 2017 keskimäärin noin 38 000 kokopäiväistä työntekijää. Volvon pääkonttori sekä tuotekehitys-, markkinointi- ja hallintotoiminnot sijaitsevat pääasiassa Göteborgissa, Ruotsissa. Volvon Kiinan pääkonttori sijaitsee Shanghaissa. Yhtiön päätuotantolaitokset sijaitsevat Göteborgissa (Ruotsi), Gentissä (Belgia) sekä Chengdussa ja Daqingissa (Kiina), ja moottorit valmistetaan Skövdessä (Ruotsi) ja Zhangjiakoussa (Kiina) ja korikomponentit Olofströmissä (Ruotsi).