Polestar avaa uuden päämajan Ruotsiin

Polestar on avannut uuden kansainvälisen päämajansa Göteborgiin, Ruotsiin. Uusi rakennus ja työympäristö tukevat monensuuntaista yhteistyötä ja vahvistavat Polestarin ja sen emoyhtiön, Volvo Car Groupin, välistä suhdetta.

Uusi rakennus on muodoltaan “Polestar-kuutio”. Rakennuksen on suunnitellut ruotsalainen arkkitehtiyritys Bornstein Lyckefors yhteistyössä Polestar Brand -tiimin kanssa.

Polestar-kuution kirkkaanvalkoinen lasipinta valaistujen Polestar-logojen kanssa symboloi Polestarin muotoilun ja tekniikan suunnannäyttäjän roolia Volvo Car Groupin sisällä.

– Minimalistinen avantgarde näkyy Polestar-merkin ytimessä, autoissamme ja tavassa, jolla olemme vuorovaikutuksessa asiakkaiden kanssa. Muotoilulla on myös roolinsa siinä, kuinka voimme ja työskentelemme työpaikalla. Halusimme uuden modernin rakennuksen, joka kuvastaa merkkiarvojamme ja josta tulee innostava ja haluttu työpaikka kansainväliselle tiimillemme, sanoo Polestarin pääjohtaja Thomas Ingenlath.

Päämajan avajaiset ovat tarkalleen vuosi sen jälkeen, kun Polestar-merkki julkistettiin Shanghaissa, Kiinassa.

– Olemme viime lokakuussa nähdyn kansainvälisen julkistuksemme jälkeen kuvastaneet minimalistista tyylisuuntaamme eri tapahtumissa, kuten Geneven autonäyttelyssä, Goodwoodin Festival of Speedissä ja Pebble Beachin Concours d’Elegancessa. Merkkiämme on kuvastanut vahva arkkitehtoninen kannanotto, Thomas Ingenlath jatkaa.

– Kiinassa toinen arkkitehtoninen merkkipaalu on kohta valmis, kun viimeistelemme Polestar Production Centren rakennustöitä Chengdussa. Olemme jo yhdessä vuodessa vakiinnuttaneet Polestarin kansainväliseksi merkiksi, jolla on kansainvälinen jalanjälki, Thomas Ingenlath päättää.

16.10.2018

Kuvia ja muita mediatietoja on osoitteessa media.polestar.com.

Yhteystietoja

Duncan Forrester, PR ja viestintä

duncan.forrester@polestar.com

Matt Vella, mediasuhteet

matt.vella@polestar.com

Brent Ellis, PR ja viestintä, Eurooppa

brent.ellis@polestar.com

Sunnie Zhang, PR ja viestintä, Kiina

sunnie.zhang@polestar.com

John Paolo Canton, PR ja viestintä, Pohjois-Amerikka

jp.canton@polestar.com

Tietoja Polestarista

Polestar on Volvo Car Groupin uusi urheilullisten sähköautojen merkki. Polestar hyötyy teknisistä synergioista Volvo Carsin kanssa ja merkittävistä mittakaavaeduista Volvo -yhteytensä ansiosta. Nämä synergiat antavat Polestarille mahdollisuuden suunnitella, kehittää ja valmistaa omia tehokkaita urheilullisia sähköautoja.

Polestar aloittaa uuden aikakauden Polestar 1 -mallilla, jota tuotetaan pienempiä määriä. Se on urheilullinen GT-sähköhybridi, joka kehittää 600 hevosvoimaa tehoa ja 1 000 Nm vääntöä. Toimintasäde pelkällä sähköllä ajettaessa on 150 kilometriä, mikä on enemmän kuin millään muulla hybridiautolla. Tulevaisuudessa mallistoon liittyvät Polestar 2- ja Polestar 3 -autot. Ne ovat kuljettajakeskeisiä akkusähköajoneuvoja, joita valmistetaan suurempia määriä.

Polestar hyödyntää tekniikkaansa ja ammattitaitoaan myös sähköistetyissä Volvo -autoissa. Uusi Volvo S60 T8 Polestar Engineered -malli sisältää keskeisiä Polestar-komponentteja, jotka synnyttävät terävämmän ja innostavamman ajokokemuksen. Volvo -malleihin on saatavilla myös Polestarin optimointiohjelmistopäivityksiä, jotka parantavat kuutta auton suorituskykyaluetta, kuten moottorin tehoa. Polestar Engineered -mediatietoja löytyy osoitteesta media.volvocars.com

Polestarin pääjohtaja Thomas Ingenlath