Renault juhlii tuplamestaruutta

Renault puolusti menestyksellä molemmat MM-tittelit, kun formula 1-kausi päättyi viikonloppuna Brasiliassa. Fernando Alonso vei toistamiseen kuljettajien mestaruuden ja Renault tallien välisen merkkimestaruuden. Ranskalaistalli juhlii tuplamestaruutta tiistaina Eiffeltornin juurella Pariisissa.

Renaultin pääjohtaja Carlos Ghosn korostaa tallin luotettavuutta ja tehokkuutta, kun viidenneksi suurin budjetti tuottaa tällaisen menestyksen.

- Tosiasia on, että meillä on ammattimainen tiimi, taitavia henkilöitä, jotka eivät tuhlaa. He kantavat vastuuta ja saavutamme parhaita tuloksia huipputallien pienimmällä budjetilla, sanoo Ghosn.

- Olen hyvin ylpeä tallista. Olisikin noloa jos asia olisi toisin päin, eli käyttäisimme eniten rahaa emmekä saavuttaisi tulosta.

Teknisessä mielessä kausi oli erittäin haasteellinen. Sääntömuutokset pakottivat edelliskauden voitokkaan tiimin heti rakentamaan uutta.

- Tuplavoitto perustuu auton suorituskykyyn ja luotettavuuteen, kaksi peruspilaria joista asiakkaat hyötyvät kun siirrämme kokemuksia kaupalliselle puolelle, sanoo Ghosn.

Ghosnin lanseeraama Renault Commitment 2009-suunnitelma hyötyy formula 1-menestyksestä ja pääjohtaja vakuuttaa että tallin mielenkiinto autourheilun kuninkuusluokkaan säilyy.

- Minulla ja Renaultilla ei ole ollut epäilystä kiinnostuksestamme formula 1-satsauksiin. Kysymyksessä oli ja on miten onnistumme hyödyntämään formula 1-urheilun merkkimme kasvusuunnitelmiin. Tämä näkyy, kun seuraavien kolmen vuoden aikana tuomme monta uutta autoa, jotka suoraan hyötyvät formula 1-voittojen sivuvaikutuksista.

Luottaa Kovalaiseen

Renault haluaa painottaa myös kuljettajan merkityksen, sillä Fernando Alonso on voittanut MM-kullat formulahistorian nuorimpana mestarina. Se on samalla merkki myös hyvästä johtajuudesta, kyvystä löytää uusia kykyjä ja viedä niitä huipulle. Siihen kykyyn talli luottaa kun tämän kauden testikuljettaja Heikki Kovalainen ensi vuonna ottaa Alonson paikan.

23.10.2006

Lisätietoa ja korkearesoluutiokuvia: