• Volvo Car Finland/

”The Black Pearl” – Volvo Ocean Race 2005–2006 -purjehduskilpailun virallinen osanottaja kastettu eilen Englannin Southamptonissa

Maailman tunnetuimman avomeripurjehduskilpailun Volvo Ocean Race 2005–2006 virallinen osanottaja The Black Pearl kastettiin eilen Southamptonin Ocean Village -sataman Maritime Walkilla.

The Black Pearlin osallistuminen on osa The Walt Disney Companyn ja Volvo Ocean Racen välistä ainutlaatuista markkinointiyhteistyötä, jolla promotoidaan Walt Disney Pictures- ja Jerry Bruckheimer Films -yhtiöiden tuottaman Pirates of the Caribbean: Kuolleen miehen kirstu -elokuvan ensi-iltaa heinäkuussa 2006. Kastetilaisuutta isännöivät Buena Vista International UK:n toimitusjohtaja Robert Mitchell sekä The Black Pearlin kapteeni Paul Cayard. "Tämä on jännittävä hetki, sillä matkalle lähtiessämme liitämme yhteen maailmanluokan urheilutapahtuman ja yhden tulevan vuoden odotetuimman ensi-illan. Pirates of the Caribbean: Kuolleen miehen kirstu -elokuvan myötä saamme seuraavien kymmenen kuukauden ajan seurata avomeriseikkailuja niin elokuvakankaalla kuin sen ulkopuolellakin", Mitchell kommentoi. Volvo 70 -luokan purjevene The Black Pearl on yksi Volvo Ocean Race 2005–2006 purjehduskilpailun seitsemästä osanottajasta. Tämä purjehduksen suurtapahtuma käynnistyy Espanjan Vigosta tämän vuoden marraskuussa ja päättyy Ruotsin Göteborgiin kesäkuussa 2006. The Black Pearlin kapteeni Paul Cayard on kokenut purjehtija, joka voitti kyseisen kilpailun ensimmäisenä amerikkalaisena kapteenina vuonna 1998. Hän palaa kisaan innostuneena ja määrätietoisena, valmiina ohjaamaan kokeneen ja kunnianhimoisen Pirates of the Caribbean -miehistönsä maapallon ympäri 10 eksoottisen välisataman kautta. "Olemme innoissamme siitä, että tämän vuoden Volvo Ocean Racessa The Black Pearlin miehistöä ohjaa Paul Cayard, oma 'kapteeni Jackimme'. Paul on kilpapurjehdusten elävä legenda, jota tulemme kannustamaan satamasta toiseen hänen luotsatessaan Pirates of the Caribbean -miehistöään maapallon ympäri”, Mitchell kertoo. "Minulle on suuri kunnia olla The Black Pearlin kapteeni maailman tunnetuimmassa avomeripurjehduskilpailussa, onhan aluksen suunnittelijoita innoittanut elokuva maailmanlaajuinen tapaus. Kisa on tällä kertaa fyysisesti entistä vaativampi, sillä alukset ovat nyt aiempaa suurempia ja miehistöt vähälukuisempia. Kisasta tulee hyvin jännittävä ennen muuta siksi, että muut kuusi osanottajaa ovat erittäin kovatasoisia. Vuoden 2005–2006 kisassa yleisö pääsee entistä lähemmäs tapahtumia, sillä kilpailuun kuuluu myös välisatamissa järjestettäviä ratapurjehduksia, joissa katsojat näkevät meidät tositoimissa. Kun jokaiseen alukseen on lisäksi sijoitettu kymmenen kameraa, katsojat voivat seurata päivittäistä elämäämme vuorokauden kaikkina aikoina. Luvassa on siis ainutlaatuisen viihdyttävä urheilutapahtuma”, Cayard kertoo. Volvo Ocean Race 2005-2006 Volvo Ocean Race 2005–2006 käynnistyy Espanjan Vigosta 5. marraskuuta 2005. Reitti kulkee Etelä-Afrikan Cape Townista Australian Melbourneen, minkä jälkeen seuraa lyhyt seisahdus Uuden-Seelannin Wellingtonissa. Matka jatkuu sitten Brasilian Rio de Janeiron kautta Yhdysvaltoihin, jossa ensimmäisenä etappina on Marylandissa sijaitseva Baltimore/Annapolis. Tätä seuraa lyhyt seisahdus New Yorkissa, minkä jälkeen jatketaan Englannin Portsmouthin kautta Hollannin Rotterdamiin ja lopuksi Ruotsin Göteborgiin, jonne kisa päättyy kesäkuussa 2006. 13.9.2005 Katso yksityiskohtaiset tiedot osoitteesta www.volvooceanrace.org. Pirates of the Caribbean: Kuolleen miehen kirstu -elokuvan tuottajana on Jerry Bruckheimer ja ohjaajana Gore Verbinski. Pääosissa ovat jälleen Johnny Depp kapteeni Jack Sparrow'na, Orlando Bloom Will Turnerina ja Keira Knightley Elizabeth Swannina. Tätä vuonna 2003 ensi-iltansa saaneen kansainvälisen jättimenestyksen odotettua jatko-osaa kuvataan parhaillaan Los Angelesissa ja Karibialla. Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest tulee ensi-iltaan heinäkuussa 2006. Lisätietoja Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest elokuvasta on osoitteessa www.disneypictures.com ja lisätietoja The Black Pearlin osallistumisesta Volvo Ocean Race 2005–2006 -maailmanympäripurjehdukseen osoitteessa www.blackpearlracing.com. Oheinen kuvamateriaali saatavilla osoitteessa www.bvifinland.fi Lisätietoja antaa: Carol Nicolau The Walt Disney Company Puh. 305 567 2274 Matkapuhelin: 305 776 0112 Sähköposti: carol.nicolau@disney.com