Tom von Bonsdorff Volvo Car Finlandin myynti- ja markkinointijohtajaksi

DI Tom von Bonsdorff (47) on nimitetty Volvo Car Finlandin myynti- ja markkinointijohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi.

Tom von Bonsdorff toimii tällä hetkellä Volvo Car Intian toimitusjohtajana ja tätä ennen hänellä on ollut useita eri tehtäviä Volvo Carsilla Suomessa ja ulkomailla. Vuosina 2009-2013 hän toimi Volvo Car Finlandin teknisen palvelun johtajana.

Tom von Bonsdorff aloittaa uudessa tehtävässään 1.9.2017.

13.7.2017

Lisätietoja: Volvo Car Finland
Tiedotusjohtaja Thomas Hallbäck,
thomas.hallback@volvocars.com , puh. 09-5044 5325
Korkearesoluutisia kuvia, videoita: www.media.volvocars.com
www.volvooceanrace.com
www.volvoingolf.com

Volvo Car Group vuonna 2016

Tilivuonna 2016 Volvo Car Group saavutti liikevoitoksi 1 153,1 miljoonaa euroa (700,0 miljoonaa euroa vuonna 2015). Tuotot jakson aikana olivat yhteensä 18,9 miljardia euroa (17,2 miljardia euroa). Vuoden 2016 myynti käsitti ennätykselliset 534 332 autoa, mikä merkitsi 6,2 prosentin kasvua vuoteen 2015 verrattuna. Ennätysmyynti ja liikevoitto antavat Volvo Car Groupille eväät jatkaa toiminnan kehittämiseen tehtäviä investointeja.

Tietoja Volvo Car Groupista

Volvo on toiminut vuodesta 1927 lähtien. Nykypäivänä Volvo on yksi maailman tunnetuimmista ja arvostetuimmista autonvalmistajista. Yhtiön myynti oli vuonna 2016 yhteensä 534 332 autoa noin 100 maassa. Volvo on ollut kiinalaisen Zhejiang Geely Holdingin (Geely Holding) omistuksessa vuodesta 2010 lähtien. Se oli osa ruotsalaista Volvo Groupia ennen kuin amerikkalainen Ford Motor Company osti sen vuonna 1999. Geely Holding osti Volvon vuonna 2010.

Volvolla oli joulukuussa 2016 yli 31 000 työntekijää eri puolilla maailmaa. Volvon pääkonttori sekä tuotekehitys-, markkinointi- ja hallintotoiminnot sijaitsevat pääasiassa Göteborgissa, Ruotsissa. Volvon Kiinan pääkonttori sijaitsee Shanghaissa. Yhtiön päätuotantolaitokset sijaitsevat Göteborgissa (Ruotsi), Gentissä (Belgia) sekä Chengdussa ja Daqingissa (Kiina), ja moottorit valmistetaan Skövdessä (Ruotsi) ja Zhangjiakoussa (Kiina) ja korikomponentit Olofströmissä (Ruotsi).