Uusi Renault Clio: Vuoden Auto 2006

Uusi Renault Clio on valittu Vuoden Autoksi 2006. Renault sai tämän arvostetun tittelin nyt jo kuudetta kertaa. Renault Clion Vuoden Auto 2006 tittelin myönsi 58 moottoritoimittajan jury, joka edustaa 22 Euroopan maata. Ehdolla oli kaikkiaan 28 uutta automallia.

Clion kolmas sukupolvi erottuu vahvasti edukseen segmentin muista edustajista. Entistä kookkaamman ja tilavamman Clion suunnittelussa on painotettu ainutlaatuista ajonautintoa. Dynaaminen ajettavuus, korkea mukavuustaso ja Renaultille ominainen huipputurvallisuus – täydet viisi tähteä EuroNCAP törmäystestissä - muodostavat upean kokonaisuuden. Uusi Clio esiteltiin Euroopassa lokakuussa. Auto on saanut innostuneen vastaanoton ja alustavat myyntiluvut ovat lupaavia. Suomeen uusi Clio saapuu keväällä 2006. Suomen Car of the Year –jäsen on Tekniikan Maailman päätoimittaja Martti Merilinna. Clion pistemäärä oli 256 pistettä, ennen VW Passatia (251 pistettä) ja Alfa Romeo 159 -mallia (212 pistettä). Renault sai tämän arvostetun palkinnon nyt kuudetta kertaa. Vuonna 1966 voittaja oli Renault 16, vuonna 1982 Renault 9, vuonna 1991 ensimmäisen sukupolven Clio, vuonna 1997 Renault Scénic ja vuonna 2003 uusi Mégane. 15.11.2005 Lisätietoja ja kuvia: www.media.renault.com www.renault.fi www.renault.com