Uusi Volvo V60 Plug-in Hybrid R-Design

Erittäin tehokas ja taloudellinen Volvo V60 Plug-in Hybrid oli yksi myydyimmistä hybridiautoista Euroopassa vuonna 2013. Nyt siitä on saatavilla myös Volvon R-Design-versio.

- Myimme lähes 8 000 plug-in-hybridiautoa vuonna 2013. Lisäämällä dynaamisia R-Design-ominaisuuksia V60 Plug-in Hybrid -malliin nostamme auton vetovoimaisuuden uudelle tasolle. Asiakas pääsee nauttimaan segmentin johtavasta suorituskyvystä ja taloudellisuudesta, kertoo Volvo Car Groupin markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun johtaja Alain Visser.

Ainutlaatuinen ulkoasu ja sisustus

V60 Plug-in Hybrid R-Design -malli sisältää monia yksilöllisiä sisäisiä ja ulkoisia ominaisuuksia, jotka synnyttävät urheilullisen yleisilmeen. Ulkopuolella vahvasti erottuvia elementtejä ovat mm. Plug-in Hybrid -tunnukset, R-Design-keula, takadiffuusori ja 18 tuuman Ixion-vanteet.

Sisäpuolella vallitsee täysi R-Design-sisustus. Urheilulliset istuimet mustalla nupukkikangas-nahkalla ovat vakiovarusteita. Yhdistämällä erityiskoristukset rei’itettyihin elementteihin, mustaan nahkaan ja kontrastitikkauksiin suunnittelutyöryhmä on luonut R-Design-sisustuksen, jossa kaikki yksityiskohdat ovat täydellisessä tasapainossa. Kokonaisuuden kruunaa tumma kattoverhoilu. Autossa on luonnollisesti myös erityinen plug-in-hybridimittaristo.

Nerokas voimanlähde

V60 Plug-in Hybridin etupyörät saavat voimansa viisisylinterisestä 2,4 litran turbodieselmoottorista, joka kehittää 215 hevosvoimaa tehoa ja 440 Nm vääntöä. Autossa on kuusivaihteinen automaattivaihteisto.

Taka-akselia pyörittää sähkömoottori, joka kehittää 68 hevosvoimaa tehoa ja 200 Nm vääntöä. Sen voima on peräisin 11,2 kWh:n litiumioniakustosta, joka on asennettu tavaratilan lattian alle.

Puhdasta hybridivoimaa

Kuljettaja valitsee haluamansa ajotilan kolmella painikkeella, jotka antavat autolle täysin erilaiset luonteet: Pure, Hybrid ja Power.

Oletushybriditilassa auton hiilidioksidipäästöt ovat ainoastaan 48 g/km. Vastaava polttoaineen kulutus on 1,8 litraa /100 km (NEDC-ajosykli hybrideille).

Kuljettaja voi lisäksi napin painalluksella ajaa jopa 50 kilometriä pelkällä sähkövoimalla tai hyödyntää diesel- ja sähkömoottorin yhteistehoa ja luoda todellisen voimanpesän, joka tarjoaa 283 hevosvoimaa tehoa ja 640 Nm vääntöä.

Volvo V60 Plug-in hybrid R-design tulee Suomessa myyntiin alkukesästä 2014.

24.4.2014

Lisätietoja: Volvo Car Finland Tiedotusjohtaja Thomas Hallbäck, thomas.hallback@volvocars.com, puh. 09-5044 5325 Korkearesoluutisia kuvia, videoita: www.media.volvocars.com www.volvocars.fi www.volvooceanrace.com www.volvoingolf.com