Volvo aloittaa yhteistyön Mitsubishi Electricin kanssa

Volvo Car Corporation on valinnut elektroniikkalaitevalmistaja Mitsubishi Electric Corporationin yhteistyökumppanikseen seuraavan sukupolven tieto- ja viihdejärjestelmien kehitystyössä. Yhteistyön tulokset nähdään tulevissa Volvo-autoissa.

- Olemme erittäin iloisia saadessamme Mitsubishi Electric Corporationista yhteistyökumppanin. Yhtiön maailmanlaajuinen tietotaito ja kokemus nostavat autojemme tieto- ja viihdejärjestelmät uudelle tasolle, toteaa Volvo Car Corporationin pääjohtaja Stefan Jacoby.

Mitsubishi Electric Corporation toimittaa tieto- ja viihdejärjestelmien keskusmoduulin ja on muullakin tasolla mukana tekniikan kehitystyössä. Tämä on tärkeä osa Volvo Car Corporationin tavoitetta olla johtava tekijä autojen maailmanluokan yhteystoimintojen kehityksessä.

Kaikki kuljettajan sormenpäiden ulottuvilla oleva intuitiivinen tekniikka sisältyy Volvon Sensus-brändiin.

Sensus on käyttöliittymä, joka korostaa vaivatonta viestintää auton kanssa ja yhdistää sen kuljettajan digitaaliseen maailmaan. Tieto- ja viihdejärjestelmän keskusmoduuli on tärkeä osa tätä vuorovaikutteisuuden verkkoa.

Laitteiston täyttäminen älykkäällä sisällöllä

Volvon seuraava haaste on jatkaa tieto- ja viihdejärjestelmän täydentämistä älykkäällä sisällöllä, joka tarjoaa auton omistajalle helpon ja intuitiivisen pääsyn tuki-, tieto- ja viihdetoimintoihin.

- Suunnittelemme autoja ihmisten tarpeiden ja elämäntyylien ympärille. Mitsubishi Electric Corporation on toiminut Volvon alihankkijana jo vuosien ajan, ja nyt laajentuva yhteistyö yhtiön kanssa avaa tietä uusien käyttäjäystävällisten tieto-, viihde- ja yhteysominaisuuksien integroinnille autoihimme. Strateginen yhteistyö Mitsubishi Electric Corporationin kanssa vahvistaa itsenäistä asemaamme automaailmassa, Stefan Jacoby kertoo.

22.5..2012

Volvo Auto, tiedotusjohtaja Thomas Hallbäck, thallbac@volvocars.com, puh. 09-5044 5325
Lisätietoa ja korkearesoluutiokuvia:
www.media.volvocars.com
www.volvocars.com

Tämän lehdistömateriaalin tiedot ja kuvaukset koskevat Volvo Carsin kansainvälistä automallistoa. Kuvatut ominaisuudet voivat olla lisävarusteita. Autojen tekniset tiedot voivat vaihdella maakohtaisesti ja muuttua ilman erillistä ilmoitusta.