Volvo Autolla vahva juhlavuosi

Toukokuussa 1928 perustetun Volvo Auton 80. vuosi oli menestys. Vuosi 2007 päättyi Volvolla erittäin menestyksellisesti, 8 793 Volvon rekisteröinneillä tasan
7 prosentin markkinaosuuteen. Edellisvuoden markkinaosuus 6,4 % oikeutti viidenteen sijaan rekisteröintitilastossa. Nyt Volvo nousi kolmannelle sijalle Suomen autokaupassa. Isojen autojen segmentissä Volvo jatkaa ylivoimaisena markkinajohtajana 35 % osuudella.

Vuoden 2008 ensimmäisellä neljänneksellä Volvo vahvisti viime vuonna saavutettua asemaansa. Rekisteröintiin vietiin 3 567 Volvoa, mikä on kaikkien aikojen korkein luku Volvo Auton historiassa.

Autobild Suomi –lehden tutkimuksen mukaan Volvo-jälleenmyyjät tarjoavat automyynnin parhaimman asiakaspalvelun. Markkinointi & Mainonta –lehden vuosittaisen bränditutkimuksen ykkössija arvostetuimpana automerkkinä Suomessa on toinen merkittävä tunnustus Volvolle.

– Suuri kiitos Volvon menestyksestä kuuluu ennen kaikkea asiakkaillemme, mutta myös jälleenmyyjillemme, jotka ovat panostaneet yhä voimakkaammin asiakaspalvelun kehittämiseen, sanoo Volvo Auton toimitusjohtaja Pekka Tefke.

Täysin uusi Volvo V70 saapui markkinoille syyskuussa ja otettiin vastaan erittäin hyvin. V70 on edelleen Suomen selkeä markkinajohtaja isojen henkilöautojen segmentissä. Yhdessä edellisenä vuonna uudistetun Volvo S80 -mallin kanssa V70 saavutti uuden merkkipaalun, kun Volvo otti ykköspaikan isojen henkilöautojen taksimyynnissä. Volvo rekisteröi 607 taksia (markkinaosuus 42,5%).

Volvo oli myös eniten rekisteröity Premium-nelivetomerkki Suomessa myös vuonna 2007. Volvo rekisteröi AWD-malleja viime vuonna yhteensä 1800 kpl, (mikä oli 10,2 % enemmän kuin edellisenä vuonna). Volvon osuus nelivetomarkkinasta oli 10,6 %.

Volvo tarjoaa kuluttajille laajan nelivetomalliston. AWD-neliveto on vakiovarusteena Volvon kaikissa XC-malleissa.

- Volvo XC-mallien suosio on ollut korkea jo useamman vuoden ajan. Viime vuosien selvästi kasvava suuntaus on Volvolla ollut nelivetoversioiden myynti S- ja V- mallistoissa, toteaa Volvon myynti- ja markkinointijohtaja Heikki Ahdekivi.

Tärkeimmät syyt valita AWD-neliveto ovat turvallisuus ja takuu perillepääsystä kaikissa keliolosuhteissa. Yhä useammille AWD tarkoittaa myös enemmän ajonautintoa.

21.5.2008

Lisätietoja: Tiedotusjohtaja Thomas Hallbäck, thallbac@volvocars.com, puh. 09-5044 5325
www.media.volvocars.com