Volvo Car Group ja Ericsson tarjoavat globaaleja autojen yhteyspalveluja

Volvo -autojen pilviyhteyspalvelujen julkistus tämän viikon CES (Consumer Electronics Show) -messuilla Las Vegasissa on viimeisin osoitus Volvo Car Groupin ja Ericssonin yhteistyön tuloksista.

Laajamittaisia kuluttajatutkimuksia ja teollisuuden johtavia innovaatioita hyödyntävä ruotsalaisyritysten yhteistyö on keskittynyt kehittämään ratkaisuja, jotka tukevat nykyisiä ja tulevia autojen yhteystarpeita. Kumppanuus yhdistää Volvon tietämyksen kuljettajien käyttäytymisestä ja Ericssonin asiantuntemuksen järjestelmäintegroinnista.

Ericssonin Connected Vehicle Cloud -järjestelmää käyttävät Volvon pilvipalvelut sisältävät muun muassa ainutlaatuisen Park & Pay -ratkaisun, huoltovaraustoiminnon sekä monia tieto- ja viihdesovelluksia, kuten Pandora, Rdio, TuneIn ja Stitcher. Ominaisuudet lisäävät mukavuutta, säästävät aikaa ja tuovat viihdettä Volvo-kokemukseen.

Ratkaisua sovelletaan globaalin pilvipohjaisen ratkaisun hallittuna palveluna, jolla on alueellisia ja keskussolmuja. Nämä solmupisteet mahdollistavat tehokkaan viestinnän ja tiedonvälityksen autoihin.

Kaiken kaikkiaan pilvi tarjoaa erinomaista joustavuutta, ja se säätyy loppukäyttäjän tarpeiden mukaan. Ericssonin järjestelmäintegrointi on ollut keskeisessä asemassa ratkaisun suunnittelussa ja yhdistämisessä Volvon IS/IT-ympäristöön ja auton yksikköön. Ratkaisu kattaa kaikki Volvon markkina-alueet eri puolilla maailmaa.

- Tämä yhteistyö on jälleen yksi osoitus siitä, että Volvo on innovaation edelläkävijä, joka ymmärtää auton roolin tärkeyden yhteyksiä täynnä olevassa yhteiskunnassamme. Tämä on meille merkittävä strateginen askel, joka tarjoaa asiakkaillemme aivan uudenlaisia pilvipohjaisia sovelluksia ja palveluja. Tästä kiitos kuuluu Ericssonin maailmanluokan palvelualustalle, kertoo Volvon tuotestrategian varajohtaja Lex Kerssemakers.

Per Borgklint, Ericssonin liiketoimintayksiköiden tukiratkaisujen johtaja, totesi seuraavaa:

- Yhteistyömme Volvon kanssa osoittaa selvästi, minkälainen muutos verkottuneessa yhteiskunnassa on meneillään. Uusien palvelujen ja kokemusten kehitys on mahdollista informaation ja viestintätekniikan, kuten laajakaistan, älypuhelinten ja pilven, saumattoman yhteenliittymän ansiosta.

Connected Vehicle Cloud -järjestelmä on vasta ensimmäinen askel kohti autojen ja infrastruktuurin täyttä integrointia, ja se nostaa Volvon merkittäväksi tekijäksi autojen yhteystoimintojen saralla. Katso video

7.1.2014

Lisätietoja: Volvo Car Finland Tiedotusjohtaja Thomas Hallbäck, thomas.hallback@volvocars.com, puh. 09-5044 5325 Korkearesoluutisia kuvia, videoita: www.media.volvocars.com www.volvocars.fi www.volvooceanrace.com www.volvoingolf.com

Tämän lehdistötiedotteen kuvaukset ja tiedot koskevat Volvo Carsin kansainvälistä mallistoa. Kuvatut ominaisuudet voivat olla lisävarusteita. Ajoneuvojen tekniset tiedot voivat vaihdella maakohtaisesti ja muuttua ilman erillistä ilmoitusta.

Volvon tuotestrategian varajohtaja Lex Kerssemakers