Volvo Cars ja artisti/tuottaja Avicii yhdessä kohti tulevaisuutta

Volvon uudessa brändikampanjassa on mukana ruotsalainen DJ/tuottaja Avicii, joka työstää uudelleen Nina Simonen klassikkokappaleen Feeling Good.

Kampanja juhlistaa uudelleen syntynyttä Volvo-brändiä.

Volvo ja ruotsalainen artisti/tuottaja Avicii ovat ilmoittaneet luovasta yhteistyöstä, jolla juhlistetaan osapuolten ruotsalaisia juuria. Kumppanuudesta syntyy uusi kappale ja musiikkivideo, jotka julkaistaan kansainvälisesti toukokuun 8. päivä. Yhteistyö muodostaa perustan Volvon globaalille brändikampanjalle nimeltään A New Beginning – uusi alku.

Tukholmassa syntynyt Avicii, 26, on tehnyt viime vuosina suuren vaikutuksen musiikkimaailmaan. Hän on yksi maailman parhaista DJ:istä, miksaajista ja levytuottajista. Ruotsalaiset juuret jakavat Volvo ja Avicii ovat nyt siirtymässä kumpikin uuteen vaiheeseen.

– Volvon brändi on Aviciin tapaan nousussa, ja saavuttamassa kasvavan globaalin yleisön. Meidän mielestämme on erinomainen ajatus juhlistaa perimäämme ja arvomme työskentelemällä yhdessä ja tuottamalla jotakin erityistä, joka kuvastaa meitä ja meille tärkeitä asioita, kertoo Volvon myynti-, markkinointi- ja asiakaspalvelujohtaja Alain Visser.

Yhteistyöhön valittu kappale, Feeling Good, on klassikko, jonka on äänittänyt Nina Simone 50 vuotta sitten. Se on saanut Aviciin käsissä uuden elämän. Tuottaja on lisännyt kappaleeseen uusia lauluosuuksia ja tarttuvia rytmejä. Aviicin melodiat innostavat miljoonia faneja festivaaleilla ja klubeilla ympäri maailmaa.

– Olen pitänyt tästä kappaleesta jo pitkään. Se on yksi kaikkien aikojen parhaista lauluista. Se on ajaton. Olen ollut Nina Simonen, Etta Jamesin ja muiden samantyyppisten muusikoiden fani jo erittäin pitkään. Kun sain tietää, että Volvo halusi tehdä tästä kappaleesta musiikkivideon, olin todella innoissani mahdollisuudesta päästä työskentelemään sen parissa. Halusin luoda jotakin uutta mutta samalla kunnioittaa alkuperäistä versiota, Avicii kertoo.

Feeling Good -videota kuvattiin Tukholmassa sekä kohteissa, joilla on erityistä merkitystä Aviciille, kuten Österlenissä, jossa hän vietti perheineen kesälomia. Avicii ja hänen tiiminsä suunnitteli ja toteutti videon yhdessä Volvon kanssa.

– Minulle oli tärkeää, että teimme yhdessä jotakin uutta ja ainutlaatuista, joka johtaisi pidempään kansainväliseen yhteistyöhön ja täydentäisi brändejämme uskottavasti ja luovasti. Kaikki videolla näkyvä on Aviciin näkemysten mukaista. Volvon tuore slogan on A New Beginning – uusi alku, ja halusimme jakaa tämän teeman, kertoo At Night Managementin perustaja Ash Pournouri, jonka visio ja opastus ovat nostaneet Aviciin maailmanmaineeseen.

Vuonna 1927 perustetun Volvon brändi on aina ollut kuuluisa turvallisuudesta, ympäristöystävällisyydestä ja korkeasta laadusta. Viime vuosina autonvalmistaja on aloittanut merkittävän brändimuutosprosessin näiden tärkeiden arvojen pohjalta. Lopputulos on raikas näkemys siitä, mitä ylellisten autojen valmistaja voi asiakkaille tarjota: ainutlaatuisen räätälöidyn kokemuksen, joka parantaa elämänlaatua.

– Suunnitellassamme yhtiömme historian jännittävintä tuotelanseerausta ajattelimme, että tämä on juuri oikea hetki käynnistää brändikampanja, joka keskittyy merkkimme ytimeen ja ainutlaatuisuuteen. Tämä kampanja on osa uutta Volvo Way -markkinointistrategiaa, josta kerroimme hiljattain. Tämän vuoksi kampanjan nimi on A New Beginning. Haluamme juhlistaa merkkimme persoonaa ja auttaa ihmisiä nauttimaan elämästä parhaalla mahdollisella tavalla, Alain Visser toteaa.

Uutta kampanjaa seuraa läheisesti Volvo XC90:n ympärille keskittyvä PR- ja markkinointikampanja.

30.4.2015

Lisätietoja: Volvo Car Finland Oy Ab

Tiedotusjohtaja Thomas Hallbäck, thomas.hallback@volvocars.com, puh. 09-5044 5325

Korkearesoluutioisia kuvia, videoita: www.media.volvocars.com