Volvo Cars määrittelee oman tulkintansa ylellisyydestä

Maailman johtavat luksusmerkit ovat kohtaamassa historiansa suurimmat haasteet, kun asiakkaiden odotukset ja käsitykset ylellisyydestä muuttuvat kiihtyvällä tahdilla. Näin kertoo Volvon tilaama tutkimus, joka käsittelee ylellisyyden kehitystä.

Johtavana trenditoimistona tunnetun Kjaer Globalin laatima raportti keskittyy ylellisyyden kehitykseen aikojen kuluessa, ja se tarjoaa arvokkaita lisätietoja Volvolle, joka jatkaa brändinsä muutostyötä.

Volvon mielestä käsitys ylellisyydestä on muuttunut viimeisimmän vuosikymmenen aikana. Se on siirtynyt varallisuuden ja omaisuuden mittaamisesta elämää muuttavien kokemusten tavoitteluun. Täydellinen raportti aiheesta on määrä julkaista ensi vuoden alussa. Sen mukaan vakiintuneiden luksusmerkkien on luotava nahkansa, jotta ne voivat omaksua nykyaikaisen tulkinnan ylellisyydestä. Voimakkaasti brändättyjen sarjatuotantohyödykkeiden myynti on laskenut, ja asiakkaat suosivat nyt hienovaraisempaa brändäystä ja käsityötä, jonka havainnointi vaatii asiantuntemusta.

Ylellinen elämänkokemus

– Näemme “uuden ylellisyyden” potentiaalin vaikuttavan useisiin eri sektoreihin, kuten autoteollisuuteen, muotiin, matkailuun ja muihin ylellisiin tuotteisiin ja palveluihin. Raportti kertoo, että monien vakiintuneiden merkkien on mukauduttava nopeasti henkilökohtaisempaan ja kokemuspohjaiseen asiakaselämykseen, tai ne voivat jäädä rannalle, kertoo Volvon myynti-, markkinointi- ja asiakaspalvelujohtaja Björn Annwall.

Raportti erottelee useita avaintrendejä, kuten reaaliaikainen innovaatio, jatkuvat yhteydet, kasvava arvostus asiantuntemusta ja käsityötä kohtaan, autenttisuus ja löytämisen riemu. Kaikki nämä liittyvät entistä tyydyttävämmän elämänkokemuksen tavoitteluun. Raportin mukaan tällä hetkellä kasvava trendi on tietoisuus elämäntyylivalinnoista ja halu tasapainoisempaan elämään.

– Olemme lanseeraamassa uuden S90 -premium-sedanin. Uskomme. että olemme ymmärtäneet uuden ylellisen kokemuksen periaatteet, mutta jätämme lopullisen arvioinnin asiakkaille. Volvo on aina ollut erilainen. Olemme lähestyneet muotoilua ja koko autokokemusta ihmiskeskeisestä näkökulmasta, ja uskon, että tämän ansiosta automme vastaavat yhä paremmin asiakkaiden vaatimuksiin, Björn Annwall sanoo.

XC90-mallin viimeaikainen lanseeraus on vahvistanut Volvon asemaa todellisena premium-merkkinä autoteollisuudessa. XC90 on saanut lukuisia myönteisiä arvioita uudesta lähestymistavastaan mukavuuteen, muotoiluun ja vuorovaikutteisuuteen. Ylellisyyden kehitystä tarkasteleva raportti julkaistaan kokonaisuudessaan vuoden 2016 alkupuolella yhdessä Volvon oman ylellisyysvision kanssa.

Lisämateriaalia tutkimuksesta (document files), löytyy täältä

#Evolutionofluxury

6.11.2015

Lisätietoja: Volvo Car Finland Oy Ab

Tiedotusjohtaja Thomas Hallbäck, thomas.hallback@volvocars.com, puh. 09-5044 5325

Korkearesoluutioisia kuvia, videoita: www.media.volvocars.com

Volvo Car Group vuonna 2014
Tilivuonna 2014 Volvo Car Group saavutti liikevoitoksi 238, 5 miljoonaa euroa (203,2 miljoonaa euroa vuonna 2013). Tuotot jakson aikana olivat yhteensä 13,8 miljardia euroa (12,9 miljardia euroa). Vuoden 2014 myynti oli ennätykselliset 465 866 autoa, mikä merkitsi 8,9 prosentin kasvua vuoteen 2013 verrattuna. Ennätysmyynti ja liikevoitto antavat Volvo Car Groupille eväät jatkaa muutosohjelmaan tehtäviä investointeja.

Volvo on toiminut vuodesta 1927 lähtien. Tänään Volvo on yksi maailman tunnetuimmista ja arvostetuimmista autonvalmistajista. Yhtiön myynti oli vuonna 2014 yhteensä 465 866 autoa noin 100 maassa. Volvo on ollut kiinalaisen Zhejiang Geely Holdingin (Geely Holding) omistuksessa vuodesta 2010 lähtien. Se oli osa ruotsalaista Volvo Groupia ennen kuin amerikkalainen Ford Motor Company osti sen vuonna 1999.
Volvolla oli joulukuussa 2014 yli 26 000 työntekijää eri puolilla maailmaa. Volvon pääkonttori sekä tuotekehitys-, markkinointi- ja hallintotoiminnot sijaitsevat pääasiassa Göteborgissa, Ruotsissa. Volvon Kiinan pääkonttori sijaitsee Shanghaissa. Yhtiön päätuotantolaitokset sijaitsevat Göteborgissa (Ruotsi), Gentissä (Belgia) ja Chengdussa (Kiina), ja moottorit valmistetaan Skövdessä (Ruotsi) ja Zhangjiakoussa (Kiina) ja korikomponentit Olofströmissä (Ruotsi).

Björn Annwall, Volvon myynti-, markkinointi- ja asiakaspalvelujohtaja