Volvo Cars osallistuu taisteluun muovijätteitä vastaan maailman ympäristöpäivänä

Volvon henkilökunta eri puolilla maailmaa on osallistunut kansainväliseen rantojen puhdistusohjelmaan lisätäkseen tietoisuutta valtamerten muovisaasteongelmasta.

Yli 850 Volvon ja Volvo -jälleenmyyjien työntekijää 16 maassa jätti päivittäiset tehtävänsä hetkeksi ja poimi roskia osoittaakseen tukea YK:n vuoden 2018 maailman ympäristöpäivälle ja puhtaiden valtamerten kampanjalle.

Maailman ympäristöpäivä on vuodesta 1974 lähtien ollut erityinen toiminnan ja huolenpidon päivä. Tämän vuoden teemana on taistelu muovijätteitä vastaan. YK:n ympäristöohjelman mukaan valtameriin päätyy joka vuosi yli kahdeksan miljoonaa tonnia muovia. Jos mitään ei tehdä tilanteen korjaamiseksi, vuoteen 2050 mennessä merissä on enemmän muovia kuin kaloja.

Volvo laittoi henkilökuntansa liikkeelle tukeakseen puhtaiden valtamerten kampanjaa muovijätteiden vähentämiseksi. Toimenpiteet ovat jatkoa Volvon omalle rantojen puhdistamiskampanjalle, joka on ollut käynnissä Volvo Ocean Racen alkamisesta eli viime vuoden lokakuusta lähtien. Tähän päivään mennessä yli 600 yhtiön työntekijää on osallistunut siivoustalkoisiin purjehduskilpailun välisatamissa jokaisella mantereella sekä Volvon toimistojen ja toimitilojen lähettyvillä.

Volvo Car Finlandin henkilökunta siivoaa rantaa tänään iltapäivällä Seurasaaressa, itäisen Pukkisaaren kohdalla.

- Osallistuminen tapahtumaan on meille hyvin luontevaa, sillä olemme aikaisemmin olleet mukana tukemassa Pidä Saaristo Siistinä -kampanjaa. ”Suojelemme sinulle tärkeää” on yksi asiakaslupauksistamme ja on hienoa päästä toteuttamaan tätä lupausta käytännössä koko henkilöstömme voimin, sanoo Volvo Car Finlandin toimitusjohtaja Lasse Ahlstedt.

Viime kuussa Volvo ilmoitti, että se aikoo poistaa kertakäyttömuovit kaikista tiloistaan ja tapahtumistaan vuoden 2019 loppuun mennessä.

Vuonna 2017 Volvo ilmoitti sähköistävänsä kaikki uudet, vuoden 2019 jälkeen julkaistavat Volvo -mallit. Viime kuussa yhtiö vahvisti strategiaansa kertomalla, että se tavoittelee täyssähköautoilleen 50 prosentin osuutta maailmanlaajuisesta kokonaismyynnistään vuoteen 2025 mennessä.

Volvo aikoo saavuttaa ilmastoneutraalin tuotantotoiminnan vuoteen 2025 mennessä. Tämän vuoden tammikuussa Skövden moottoritehtaasta Ruotsissa tuli yhtiön ensimmäinen ilmastoneutraali tuotantolaitos.

5.6.2018

Lisätietoja: Volvo Car Finland
Tiedotusjohtaja Thomas Hallbäck, thomas.hallback@volvocars.com, puh. 09-5044 5325
Korkearesoluutioisia kuvia, videoita:
www.media.volvocars.com
www.volvooceanrace.com

Volvo Car Group vuonna 2017

Tilivuonna 2017 Volvo Car Group saavutti liikevoitoksi 1 421,6 miljoonaa euroa (1 113,5 miljoonaa euroa vuonna 2016). Tuotot jakson aikana olivat yhteensä 21,3 miljardia euroa (18,3 miljardia euroa). Vuoden 2017 myynti käsitti ennätykselliset 571 577 autoa, mikä merkitsi 7,0 prosentin kasvua vuoteen 2016 verrattuna. Ennätysmyynti ja liikevoitto antavat Volvo Car Groupille eväät jatkaa toiminnan kehittämiseen tehtäviä investointeja.

Volvo on toiminut vuodesta 1927 lähtien. Nykypäivänä Volvo on yksi maailman tunnetuimmista ja arvostetuimmista autonvalmistajista. Yhtiön myynti oli vuonna 2017 yhteensä 571 577 autoa noin 100 maassa. Volvo on ollut kiinalaisen Zhejiang Geely Holdingin (Geely Holding) omistuksessa vuodesta 2010 lähtien. Se oli osa ruotsalaista Volvo Groupia ennen kuin amerikkalainen Ford Motor Company osti sen vuonna 1999. Geely Holding osti Volvon vuonna 2010.

Volvolla oli vuonna 2017 keskimäärin noin 38 000 kokopäiväistä työntekijää. Volvon pääkonttori sekä tuotekehitys-, markkinointi- ja hallintotoiminnot sijaitsevat pääasiassa Göteborgissa, Ruotsissa. Volvon Kiinan pääkonttori sijaitsee Shanghaissa. Yhtiön päätuotantolaitokset sijaitsevat Göteborgissa (Ruotsi), Gentissä (Belgia) sekä Chengdussa ja Daqingissa (Kiina), ja moottorit valmistetaan Skövdessä (Ruotsi) ja Zhangjiakoussa (Kiina) ja korikomponentit Olofströmissä (Ruotsi).

Volvo Car Finlandin toimitusjohtaja Lasse Ahlstedt