Volvo City Sailing – purjehdustapahtuma koko perheelle 6.9.2008 Eiranrannassa

Volvo City Sailing on harrastajille tarkoitettu Pohjoismaiden suurin purjehdustapahtuma ja samalla uusi kaupunkitapahtuma, jossa yleisö pääsee kerrankin seuraamaan purjehdusta läheltä. Volvo City Sailing -kisakylä on Eiranrannassa (Hernesaaren ja Café Caruselin välissä). Kisakylästä voi seurata purjehdusta aivan rannan tuntumassa.

Purjehduskilpailu on Cup-muotoinen, yhtä aikaa purjehtii kuusi venettä. CB66 Racer köliveneissä on kolmen hengen miehistöt. Kukin kilpailu kestää 20 minuuttia. Alkukilpailut, välierät sekä finaali muodostavat tiiviin kokonaisuuden. Suomen voittaja lähtee Pohjoismaiden finaaliin Ruotsiin Båstadiin 26.-28.9. Finaalin voittaja pääsee seuraamaan Volvo Ocean Race -kilpailun lähtöä Espanjan Alicanteen lokakuussa.
Kisakylä on avoinna lauantaina 9-17 ja ensimmäinen kilpailulähtö on 9.30. Tapahtumaan on vapaa pääsy. Kisakylässä on myös paljon muuta tapahtumaa. Voit tutustua Volvo Youth Teamin nuoriin purjehtijalupauksiin. Suomen Meripelastusseura järjestää pelastusesityksiä (11.00, 13.00,16.00). Kisakylässä on skeittiesityksiä ja paljon muuta ohjelmaa myös perheen nuorimmille. Eräs Ruotsin tunnetuimmista artisteista, September esiintyy klo 13 ja klo 16. Paikan päällä voi tutustua myös uuteen Volvo Ocean Race -henkilöautomallistoon.
Odotettavissa on kovaa kamppailua ja jännitystä, sillä rata on hyvin tiivis ja venekuntia on paljon!
Lisätietoja tapahtumasta löydät: www.volvocars.fi/citysail

29.8.2008