Volvo esittelee uuden V60 Sportswagonin

Premium-autonvalmistaja Volvo paljasti tänään uuden V60 Sportswagonin. Uutuusmallillaan ruotsalaisyhtiö alleviivaa asemaansa autonvalmistajana, joka yhdistää tuotteissaan tyylikkään ulkoasun jokapäiväiseen käytännöllisyyteen.

Auto esiteltiin luonnollisessa ympäristössään tukholmalaisen perheen pihatiellä, mikä korostaa Volvon vahvaa perintöä farmariautojen valmistajana ja osoittaa, kuinka V60 mukautuu nykyaikaisen perhe-elämän tarpeisiin.

Vain harvat automerkit pystyvät haastamaan Volvon hyvin suunniteltujen, käytännöllisten ja monipuolisten farmariautojen valmistajana.

– Farmariauton kuljettaja on ollut meille tärkeä asiakas jo vuosikymmenten ajan. Uusi V60 Sportswagon kunnioittaa tätä perinnettä, mutta nostaa kokemuksen aivan uudelle tasolle, kertoo Volvon pääjohtaja Håkan Samuelsson.

Uusi V60 käyttää Volvon skaalautuvaa alustarakennetta (SPA), joka on jo tuttu palkitusta uudesta XC60-mallista ja 90-sarjan autoista, jotka ovat siivittäneet yhtiön uusiin myyntiennätyksiin viime vuosina.

SPA-pohjainen V60 luo uudet standardit kokoluokkansa premium-farmareiden joukkoon ylellisellä sisustuksella, runsailla tiloilla, kehittyneillä yhteystoiminnoilla sekä Volvon uusimmilla kuljettajan tukijärjestelmillä ja muulla turvallisuustekniikalla.

– V60 todellakin on Volvon brändin keskipiste. Se on hienostunut ja sillä on kauniit mittasuhteet, mutta se on silti käytännöllinen ja mukautumiskykyinen, kertoo Volvon muotoilujohtaja Robin Page.

Volvon päätös sähköistää kaikki uudet autot vuodesta 2019 lähtien näkyy osaltaan V60 -mallissa.  Siihen on tarjolla kaksi bensiinimoottorin ja sähkömoottorin yhdistävää plug-in-hybridivaihtoehtoa: uusi T6 Twin Engine AWD, joka kehittää tehoa yhteensä 340 hevosvoimaa, sekä 390 hevosvoimainen T8 Twin Engine AWD.

Bensiinimoottorivaihtoehdot ovat T5 ja T6. Dieseliä suosivat kuljettajat voivat valita autoonsa D3- tai D4-moottorin.

Uusi V60 Sportswagon vahvistaa Volvon johtavaa asemaa ajoneuvoturvallisuudessa sisältämällä runsaan valikoiman edistyksellisiä turvallisuusominaisuuksia vakiona. Mukana on 90-sarjasta ja XC60:stä tunnettuja kehittyneitä kuljettajan tukijärjestelmiä, jotka tekevät uudesta V60-mallista yhden markkinoiden turvallisimmista autoista.

City Safety -järjestelmä automaattijarrutustekniikalla ja erilaisilla havaitsemisjärjestelmillä auttaa kuljettajaa välttämään potentiaalisia vaaratilanteita. Se on markkinoiden ainoa järjestelmä, joka havaitsee jalankulkijat, pyöräilijät ja suuret eläimet. Ensimmäisenä maailmassa City Safety osaa jarruttaa automaattisesti uhkaavassa yhteentörmäystilanteessa vastaantulevan ajoneuvon kanssa.

Pilot Assist -järjestelmä – joka tukee kuljettajaa ohjaamalla, kiihdyttämällä ja jarruttamalla autoa hyvin merkityillä maanteillä nopeuteen 130 km/h asti – on päivitetty paremmalla kaarreajotuella. Volvo V60 sisältää myös tieltä suistumiseneston, vastaantulevien ajoneuvojen väistötoiminnon ja muita ohjaustukea käyttäviä järjestelmiä. Myös valinnainen risteävän liikenteen varoitin automaattijarrutuksella parantaa turvallisuutta auton sisä- ja ulkopuolella.

Volvon Sensus -tieto- ja -viihdejärjestelmä on täysin yhteensopiva Apple CarPlayn ja Android Auton kanssa ja pitää kuljettajan koko ajan yhteydessä. Järjestelmää ohjataan tablettimaisella kosketusnäytöllä, joka kattaa auton toiminnot, navigoinnin, yhteyspalvelut ja viihdesovellukset.

#newV60

Auton tekniset tiedot löytyvät täältä

Katso video täältä ja täältä

21.2.2018

Lisätietoja: Volvo Car Finland
Tiedotusjohtaja Thomas Hallbäck, thomas.hallback@volvocars.com, puh. 09-5044 5325
Korkearesoluutioisia kuvia, videoita:
www.media.volvocars.com
www.volvooceanrace.com

Volvo Car Group vuonna 2017

Tilivuonna 2017 Volvo Car Group saavutti liikevoitoksi 1 421,6 miljoonaa euroa (1 113,5 miljoonaa euroa vuonna 2016). Tuotot jakson aikana olivat yhteensä 21,3 miljardia euroa (18,3 miljardia euroa). Vuoden 2017 myynti käsitti ennätykselliset 571 577 autoa, mikä merkitsi 7,0 prosentin kasvua vuoteen 2016 verrattuna. Ennätysmyynti ja liikevoitto antavat Volvo Car Groupille eväät jatkaa toiminnan kehittämiseen tehtäviä investointeja.

Tietoja Volvo Car Groupista

Volvo on toiminut vuodesta 1927 lähtien. Nykypäivänä Volvo on yksi maailman tunnetuimmista ja arvostetuimmista autonvalmistajista. Yhtiön myynti oli vuonna 2017 yhteensä 571 577 autoa noin 100 maassa. Volvo on ollut kiinalaisen Zhejiang Geely Holdingin (Geely Holding) omistuksessa vuodesta 2010 lähtien. Se oli osa ruotsalaista Volvo Groupia ennen kuin amerikkalainen Ford Motor Company osti sen vuonna 1999. Geely Holding osti Volvon vuonna 2010.

Volvolla oli vuonna 2017 keskimäärin noin 38 000 kokopäiväistä työntekijää. Volvon pääkonttori sekä tuotekehitys-, markkinointi- ja hallintotoiminnot sijaitsevat pääasiassa Göteborgissa, Ruotsissa. Volvon Kiinan pääkonttori sijaitsee Shanghaissa. Yhtiön päätuotantolaitokset sijaitsevat Göteborgissa (Ruotsi), Gentissä (Belgia) sekä Chengdussa ja Daqingissa (Kiina), ja moottorit valmistetaan Skövdessä (Ruotsi) ja Zhangjiakoussa (Kiina) ja korikomponentit Olofströmissä (Ruotsi).

Farmariauton kuljettaja on ollut meille tärkeä asiakas jo vuosikymmenten ajan
Volvon pääjohtaja Håkan Samuelsson