Volvo ja Renault yhteistyö Pohjoismaissa päättyy 2008

Volvo ja Renault kulkevat omia reittejään Pohjoismaissa tammikuusta 2008 lähtien. Renault perustaa Pohjoismaihin oman maahantuontiorganisaation. Tämä liittyy Renaultin uuteen "Commitment Plan 2009" liiketoimintasuunnitelmaan, jonka Renault-pääjohtaja Carlos Ghosn esitteli helmikuussa. - Olisimme mielellään jatkaneet yhteistyötä Renaultin kanssa, mutta positiivista on, että nyt tämä mahdollistaa keskittymisen Volvoon ja kasvustrategiaan Pohjoismaissa tulevan kolmen vuoden aikana, sanoo Pekka Tefke, toimitusjohtaja Volvo Auto Oy Ab. - Yhteistyömme Volvon kanssa on 25 vuoden aikana ollut hyvää ja olemme erittäin tyytyväisiä työhön, joka on nostanut tavaramerkkimme arvoa Pohjoismaissa. Mutta osana uutta liiketoimintastrategiaa olemme päättäneet hoitaa maahantuonnin itse, sanoo Marie-Christine Caubet, toimitusjohtaja Renault Area Europe. Yhteistyö jatkuu 31.12.2007 saakka, jolloin voimassa oleva sopimus umpeutuu. Lisätietoja: Pekka Tefke, toimitusjohtaja Volvo Auto Oy Ab, 09-5044 5200. 18.8.2006