Volvo jatkaa kasvun tiellä

Volvon kasvu jatkuu. Huhtikuussa Volvo nousi henkilöautojen rekisteröintitilaston kolmanneksi suosituimmaksi merkiksi ja alkuvuoden tilastoissa Volvo on Suomen neljänneksi suosituin auto. Varsinkin premium-luokassa merkki kasvaa kilpailijoitaan nopeammin ja jatkaa näin selkeänä premiumluokan ykkösenä.

Alkuvuodesta (1-4/2017) on rekisteröity 3.626 Volvoa (3.052 kpl ajalla 1-4/2016). Markkinaosuus on 8,5 (vuosi sitten 6,9) ja kasvua viime vuoden vastaavaan aikaan peräti 18,8 prosenttia.

- Menestyksemme tukipilarina on tällä hetkellä Volvo S90/V90, joka myös valittiin Vuoden Autoksi Suomessa 2017. Samalla täysin uusi Volvo XC60 on ennakkomyynnin perusteella erittäin suosittu, joten odotamme hyvää menestystä myös loppuvuodelle, sanoo Volvo Car Finlandin toimitusjohtaja Lasse Ahlstedt.

Volvon markkinaosuus huhtikuussa oli 9,7 prosenttia (Toyota 12,8 ja Volkswagen 10,7 prosenttia).

- Pärjäämme laajalla rintamalla, kokoluokasta riippumatta. Volvon mallistosta löytyy vaihtoehtoja eri tarpeisiin. Turvallisuus on testattu ja hyväksi todettu auton koosta riippumatta, jatkaa Ahlstedt.

1.5.2017

Lisätietoja: Volvo Car Finland
Tiedotusjohtaja Thomas Hallbäck, thomas.hallback@volvocars.com, puh. 09-5044 5325
Korkearesoluutisia kuvia, videoita:
www.media.volvocars.com
www.volvooceanrace.com
www.volvoingolf.com

Volvo Car Group vuonna 2016

Tilivuonna 2016 Volvo Car Group saavutti liikevoitoksi 1 153,1 miljoonaa euroa (700,0 miljoonaa euroa vuonna 2015). Tuotot jakson aikana olivat yhteensä 18,9 miljardia euroa (17,2 miljardia euroa). Vuoden 2016 myynti käsitti ennätykselliset 534 332 autoa, mikä merkitsi 6,2 prosentin kasvua vuoteen 2015 verrattuna. Ennätysmyynti ja liikevoitto antavat Volvo Car Groupille eväät jatkaa toiminnan kehittämiseen tehtäviä investointeja.

Volvo on toiminut vuodesta 1927 lähtien. Nykypäivänä Volvo on yksi maailman tunnetuimmista ja arvostetuimmista autonvalmistajista. Yhtiön myynti oli vuonna 2016 yhteensä 534 332 autoa noin 100 maassa. Volvo on ollut kiinalaisen Zhejiang Geely Holdingin (Geely Holding) omistuksessa vuodesta 2010 lähtien. Se oli osa ruotsalaista Volvo Groupia ennen kuin amerikkalainen Ford Motor Company osti sen vuonna 1999. Geely Holding osti Volvon vuonna 2010.

Volvolla oli joulukuussa 2016 yli 31 000 työntekijää eri puolilla maailmaa. Volvon pääkonttori sekä tuotekehitys-, markkinointi- ja hallintotoiminnot sijaitsevat pääasiassa Göteborgissa, Ruotsissa. Volvon Kiinan pääkonttori sijaitsee Shanghaissa. Yhtiön päätuotantolaitokset sijaitsevat Göteborgissa (Ruotsi), Gentissä (Belgia) sekä Chengdussa ja Daqingissa (Kiina), ja moottorit valmistetaan Skövdessä (Ruotsi) ja Zhangjiakoussa (Kiina) ja korikomponentit Olofströmissä (Ruotsi).

- Menestyksemme tukipilarina on tällä hetkellä Volvo S90/V90, joka myös valittiin Vuoden Autoksi Suomessa 2017. Samalla täysin uusi Volvo XC60 herättää ennakkomyynnin perusteella suurta kiinnostusta, joten odotamme hyvää menestystä myös loppuvuodelle
Volvo Car Finlandin toimitusjohtaja Lasse Ahlstedt.