Volvo jatkaa kasvun tiellä

Volvon alkuvuosi jatkuu kasvun tiellä. Maaliskuussa rekisteröitiin 737 uutta Volvo -autoa ja Volvon osuus kokonaismarkkinoista oli 7,7 prosenttia kun se vuosi sitten oli 7,1 prosenttia. Ensimmäisen neljänneksen kasvu on vieläkin huomattavampi, sillä Volvo -osuus vuoden alusta on peräti 7,9 prosenttia kaikista rekisteröinnistä (7,0 vuosi sitten). Kasvua on 23,7 prosenttia kun kokonaismarkkinat Suomessa on kasvanut 10,3 prosenttia.

Volvo on tämän vuoden alussa noussut rekisteröintitilaston neljännelle sijalle ja vahvistaa asemiaan selkeänä premium-luokan ykkösenä Suomessa.

Myös maailmalla Volvo kasvaa. Helmikuu oli jo kahdeksas perättäinen kuukausi jolloin maailmanlaajuinen myynti ylitti edellisvuoden lukemat ja vuosi 2014 on Volvolla julistettu kasvun vuodeksi. Viime vuoden loppu nosti myös yrityksen koko vuoden 2013 tuloksen voitolliseksi.

- Uusi oma moottorisukupolvemme on antanut hyvää vauhtia myyntityössä. Päihitämme kilpailijat tehon ja CO2-päästöjen välisessä suhteessa, sanoo Mats Lille, Volvo Car Finlandin myynti- ja

markkinointijohtaja.

Volvon uusista Drive E-moottoreista varsinkin uusi D4 -dieselmoottori näkyy myynnin selkeänä vauhdittajana. Suositussa Volvo V40 -mallissa myös D2 -moottori on ollut erittäin yleinen valinta alhaisella kulutuksellaan ja CO2-päästöillään.

Mallikohtaisesti V70 pitää vuodesta toiseen tiukasti kiinni asemastaan Suomen suosituimpana isona autona. V70 -mallia on kolmen kuukauden jälkeen rekisteröity jo 546 kappaletta, kun vuositasolla tätä mallia on yleensä rekisteröity noin 1.500 autoa (1.529 kappaletta vuonna 2013 ja 1.524 vuonna 2012).

Volvo XC60 jatkaa ylivoimaisena markkinajohtajana premiumautojen katumaastureiden

joukossa. Mallia on jo rekisteröity 413 kappaletta (1.120 kappaletta koko vime vuonna).

- Volvo -myynnin menestys perustuu moneen suosittuun malliin, sillä V70- ja XC60 -mallien lisäksi myös V40 ja V60 kuuluvat kokoluokissaan Suomen suosituimpien mallien joukkoon, sanoo Lille.

V60-mallia on rekisteröity 514 ja V40-mallia 467 kappaletta.

1.4.2014

Lisätietoja: Volvo Car Finland Tiedotusjohtaja Thomas Hallbäck, thomas.hallback@volvocars.com, puh. 09-5044 5325 Korkearesoluutisia kuvia, videoita: www.media.volvocars.com www.volvocars.fi www.volvooceanrace.com www.volvoingolf.com

Tämän lehdistötiedotteen kuvaukset ja tiedot koskevat Volvo Carsin kansainvälistä mallistoa. Kuvatut ominaisuudet voivat olla lisävarusteita. Ajoneuvojen tekniset tiedot voivat vaihdella maakohtaisesti ja muuttua ilman erillistä ilmoitusta.

Mats Lille, Volvo Car Finlandin myynti- ja markkinointijohtaja