Volvo maailmanfinaalissa kovat panokset

Jan Hautala ja Marko Hämäläinen voittivat Volvo World Golf Challenge –kiertueen Suomessa syksyllä 2013 ja pelaavat keskiviikkona alkavassa maailmanfinalissa Etelä-Afrikan Durbanissa. Panokset ovat kovat. Maailmanfinaalin 18 parasta saavat perjantaina pelata ammattilaisten kanssa Volvo Golf Champions -kisassa.

- Pääsy maailmanfinaaliin oli kova juttu, mutta nyt tavoitteena on päästä pelaamaan ammattilaisten kanssa – ja näyttää heille miten palloa lyödään, sanoo Jan Hautala pilke silmäkulmassaan.

Hautala, 47-vuotias K-kauppias Vaasasta, on tasoituksellaan 4 yksi maailmanfinaalin parhaista pelaajista. Loppukilpailu pelataan karsintasarjan tapaan kuitenkin tasoituksellisena, joten kaikki finalistit lähtevät ”samalta viivalta” ja kisaavat Zimbali Golf & Country Clubin kenttää ja omaa tasoitustaan vastaan.

Kaksipäiväisen Volvo World Golf Challenge -sarjan maailmanfinaaliin osallistuu 74 pelaajaa 31 maasta – kaikki klubipelaajia, jotka ovat osallistuneet eri Volvo -markkinoiden karsintaturnauksiin. Jan Hautalan ja Marko Hämäläisen lisäksi Suomesta osallistuu Erkki Siltala, joka selvisi Volvo Trucks -yhtiön pohjoismaisesta karsinnasta loppukilpailuun.

Volvo World Golf Challenge maailmanfinaalia voi seurata sivustolla www.volvoworldgolfchallenge.fi

Volvo Golf Champions avaa perinteisesti kilpailuvuoden Euroopan Tourin kiertueella ja on kutsukilpailu edellisen kauden voittajille. Yhteensä 36 pelaajaa, heidän joukossaan Suomen ykköspelaaja Mikko Ilonen, kilpailee 4 miljoonan euron palkintopotista. Lisätietoja kilpailusta: www.volvoingolf.com

Kuvateksti: Jan Hautala ja Marko Hämäläinen voittivat Volvo World Golf Challenge -kiertueen Suomessa kesällä 2013 ja edustavat Suomea maailmanfinalissa Etelä-Afrikassa.

7.1.2014

Lisätietoja: Volvo Car Finland Tiedotusjohtaja Thomas Hallbäck, thomas.hallback@volvocars.com, puh. 09-5044 5325