Volvo Ocean Race Edition – meren inspiroima

Materiaaleja ja värejä, jotka kääntävät ajatukset kohti merta. Merielämän inspiroimia muotoiluyksityiskohtia. Perinne saa jatkoa, kun Volvon erikoisajoneuvo-osasto julkistaa jo neljännen kerran erityisen Volvo Ocean Race Edition -malliston purjehduskilpailuteemalla.

Geneven autonäyttelyssä maaliskuun alussa esitellään neljä Volvo Ocean Race Edition -mallia: Volvo V60, XC60, V70 ja XC70.

- Volvo Ocean Race Edition -malliston autot kuvastavat arvoja, joita asiakkaamme vaalivat autoa valitessaan: aktiivista elämäntapaa, seikkailunhalua ja intohimoa ilman kompromisseja turvallisuuden tai ympäristöystävällisyyden suhteen, kertoo Volvon erikoisajoneuvo-osaston johtaja Lennart Stegland.

Volvo Ocean Race Edition -mallit saapuvat autoliikkeisiin vuoden 2011 kesäkuussa. Volvo odottaa myynnin nousevan noin 7 500 kappaleeseen.

Neljä suurinta markkina-aluetta ovat Saksa, Ruotsi, Iso-Britannia ja Italia. Autoja on myynnissä myös purjehduskilpailussa mukana olevilla Euroopan ulkopuolisilla markkina-alueilla.

Asiakkaat voivat valita kahdesta ylellisestä koriväristä (Volvo Ocean Blue II ja Electric Silver), minkä lisäksi saatavana on purjeista inspiraationsa saanut nahkaverhoilu offblackin ja beigen sävyisenä.

Muita ulkoisia erityisominaisuuksia ovat ainutlaatuisesti muotoillut alumiinivanteet, kromiyksityiskohdat ja etulokasuojaan liitetty Volvo Ocean Race -tunnus.

Auton sisäpuolella istuimissa ja ovipaneeleissa on hienon käsityön tuntua. Tavaratilan näkösuojassa on Volvo Ocean Race -logo ja kangasmatoissa purjeista innoituksensa saaneita alumiinisia yksityiskohtia. Alumiinisissa kynnyslevyissä on Volvo Ocean Race -teksti. Lisäksi käyttöliittymän käynnistysnäyttöön ilmestyy Volvo Ocean Race -logo ja -teksti.

- Autoissa on monia ominaisuuksia, jotka saavat ihmiset hienovaraisesti ajattelemaan veneitä ja purjehdusta. Alumiinikoristukset on suunniteltu siten, että kuvio näyttää satamalta, joka on täynnä purjeveneiden mastoja. Verhoilun tikkausten juuret ovat purjeiden valmistuksessa. Mattojen alumiiniyksityiskohdat muistuttavat purjeiden osista. Ainutlaatuisten vanteiden muotoilu on saanut inspiraationsa valtameren aaltojen liikkeistä, Lennart Stegland kertoo.

Volvo Ocean Race Edition -malliston autoihin on saatavilla kaikki malli- ja markkinakohtaiset moottorivaihtoehdot.

Tietoja kilpailusta:

Volvo Ocean Race on maailman vaativin valtameriseikkailu. Se on äärimmäinen koitos, joka koostuu yhdeksästä etapista. Volvo Ocean Race käynnistyy Espanjan Alicantesta lokakuun 29. päivä ja päättyy Irlannin Galwayhyn 7. heinäkuuta, 2012. Volvo Ocean Race pysähtyy myös Kapkaupungissa (Etelä-Afrikka), Abu Dhabissa (Arabiemiraatit), Sanyassa (Kiina), Aucklandissa (Uusi-Seelanti), Itajaíssa (Brasilia), Miamissa (USA), Lissabonissa (Portugali) ja Lorientissa (Ranska). Tapahtuma sisältää myös jännittäviä ratapurjehduksia satamissa.

Lisätietoja Volvo Ocean Racesta on osoitteessa http://www.volvooceanrace.com/.

1.3..2011

Lisätietoja: Volvo Auto
Tiedotusjohtaja Thomas Hallbäck, thallbac@volvocars.com, puh. 09-5044 5325
www.media.volvocars.com
www.volvooceanrace.com

Tämän lehdistötiedotteen kuvaukset ja tiedot koskevat Volvo Carsin kansainvälistä mallistoa. Kuvatut ominaisuudet voivat olla lisävarusteita. Ajoneuvojen tekniset tiedot voivat vaihdella maakohtaisesti ja muuttua ilman erillistä ilmoitusta.