Volvo Ocean Race keräsi miljardiyleisön

Volvo Ocean Race 2005/2006 keräsi maailmanlaajuisesti yli 1,8 miljardia tv-katsojaa, mikä on tuplasti enemmän verrattuna edelliseen kilpailuun. Volvo Ocean Race on tv-katsojaluvuissa 20 eniten seuratun urheilutapahtuman joukossa.

Katsojaluvut on mitattu aikavälillä 1.10.2005-31.7.2006. Yhteensä yli 190 maassa seuratun kisan yhteenlaskettu tv-katsojamäärä ylittää 1,8 miljardia katsojaa. Kasvua vuoden 2001/2002-kilpailuun on 121 prosenttia. Kilpailusta tehtyjen dokumenttien lähetykset kasvattavat todennäköisesti lähiaikoina katsojaluvut yli kahden miljardin.

Volvo Ocean Race on maailman merkittävin purjehduskilpailu maailman ympäri. Mielenkiinto kisaa kohtaan kasvaa todennäköisesti entisestään kun aika kilpailujen välillä lyhennetään neljästä kolmeen vuoteen. Seuraava kilpailu alkaa nimittäin jo 2008 Alicantessa, Espanjassa.

8.12.2006

Lisätietoa: