Volvo S60 Concept - esimakua seuraavasta sedan-mallista

Tässä ovat ensimmäiset kuvat Volvo Carsin seuraavasta konseptiautosta. Volvo S60 Concept paljastetaan Detroitin autonäyttelyssä vuoden 2009 tammikuun alussa. Konsepti antaa vihjeitä siitä, miltä täysin uusi Volvo S60 tulee näyttämään, kun malli esitellään vuonna 2010.

"Voimme tarjota entistä jännittävämpiä ja dynaamisempia muotoiluratkaisuja ja samalla säilyttää johtavan asemamme turvallisuuden saralla. Tämä konseptiauto paljastaa osan tulevaisuudestamme. Se on selkeä osoitus siitä, että täysin uudesta S60-mallista tulee yksi vahvimmista tekijöistä premium-segmentissä", kertoo Volvon pääjohtaja Stephen Odell.
Ensimmäinen kuva paljastaa coupé-malleista innoituksensa saaneet ääriviivat, jotka antoivat jo alkuperäiselle S60-mallille sen ainutlaatuisen ilmeen. Nyt linjoja on korostettu entisestään.
"Konseptiauton muotoilu antaa visuaalisen lupauksen innostavista ajo-ominaisuuksista. Voin vakuuttaa, että täysin uusi S60 tarjoaa poikkeuksellisen urheilullisen ajokokemuksen", Stephen Odell jatkaa.
Uudet kaksoisaaltoa muistuttavat hartiat
Sulavan coupémaisen kattolinjan lisäksi korin yläosaa hallitsevat täysin uudet hartiat. Linjat muistuttavat kaksoisaaltoa, joka etenee ajovaloista takavaloihin.
"Inspiraation lähteenä ovat olleet ruotsalaisen rannikon jyrkänteet ja meri. Kokonaisuus on jännittävä yhdistelmä draamaa ja sensuellisuutta. Uusi konseptiauto vie DNA:mme seuraavalle tasolle. Lähestymistapamme on merkittävällä tavalla uudistunut. Lisäämme asteittain autojemme visuaalista voimakkuutta. Konseptiauton ulkoasu antaa selkeitä viitteitä siitä, mitä asiakkaat voivat uudelta S60-mallilta odottaa. Sisätiloissa olemme olleet vieläkin uskaliaampia. Olemme halunneet luoda vision tulevaisuudesta", kertoo Volvon designjohtaja Steve Mattin.
Orreforsin kristallista valmistettu keskikonsoli
Yksi konseptiauton sisätilojen erikoisominaisuuksista on leijuva keskikonsoli, joka on valmistettu Orreforsin kristallista. Konsoli muodostaa arvokkaan läpikuultavan aallon, joka etenee kojetaulusta aina takaistuimen selkänojaan asti. Kristallipaneeli näyttää kelluvan keskikonsolin ergonomisesti suunniteltujen toimintojen yllä ja lepää pehmeästi kumipalojen päällä.
"Konseptiautossa tarkoituksena on antaa mielikuvituksen lentää. Ikoninen erittäin ohut keskikonsolimme oli täydellinen kokeilun kohde. Puhtaan kristallin käyttäminen oli jännittävä kokemus. Saatamme nähdä tulevaisuudessa autoissa lisää kristallimaisia sisustuksellisia elementtejä", Steve Mattin sanoo.

25.11.2008
Tämän lehdistötiedotteen kuvaukset ja tiedot koskevat Volvo Carsin kansainvälistä mallistoa. Kuvatut ominaisuudet voivat olla lisävarusteita. Ajoneuvojen tekniset tiedot voivat vaihdella maakohtaisesti ja muuttua ilman erillistä ilmoitusta.

Lisätietoja:
Tiedotusjohtaja Thomas Hallbäck, thallbac@volvocars.com, puh. 09-5044 5325