Volvo tuo Cross Country -autot sedan-luokkaan

Volvo tähtää tulevaisuuteen uudella jännittävällä S60 Cross Country -mallilla

Segmenttinsä ensimmäinen auto Volvolta

Perustuu lifestyle-tuotteiden vahvalle osaamiselle

Volvo vastaa ydinasiakkaidensa tarpeisiin paljastamalla uuden jännittävän S60 Cross Country -mallin Detroitin autonäyttelyssä.

Volvo esitteli vuonna 1997 ensimmäisenä premium-autonvalmistajana maastokelpoisen version menestyksekkäästä Sportswagonistaan. Kukaan ei vielä tuolloin osannut ennustaa, kuinka menestyksekäs crossover-konseptista tulisikaan. Nykyään crossover-käsite on levinnyt laajalle ja luonut uuden lifestyle-autojen luokan. Volvo ottaa jälleen rohkean askeleen eteenpäin – tällä kertaa sedan-segmentissä – esittelemällä S60 Cross Countryn. Kyseessä on ensimmäinen premium-sedan, jolla on samat vahvat ominaisuudet ja muotoilupiirteet kuin kuuluisilla Cross Country -Sportswagoneilla.

– Haluamme tuoda Cross Country -brändimme uuteen ympäristöön markkinoilla. Teimme näin jo vuonna 1997 V70 Cross Country -mallilla, ja se johti kokonaan uuden segmentin syntyyn. Olemme sisällyttäneet kaikki Cross Country -brändin kyvyt ja ominaisuudet tähän uuteen malliin. Tarjoamme ainutlaatuisen seikkailullisen kokemuksen edukseen erottuvassa urheilullisen tyylikkäässä pakkauksessa, kertoo Volvon tuotestrategian johtaja Lex Kerssemakers.

Vakuuttava asento

Hiljattain esitellyn V60 Cross Country -mallin tapaan S60 Cross Country käyttää 65 mm perusmallia korkeampaa ajokorkeutta ja sisältää tehokkaan nelivedon, mikä tekee siitä markkinoiden ainoan monipuolisesti kyvykkään, tyylikkään ja kaikkiin olosuhteisiin sopivan crossover-sedanin. S60 Cross Countrysta tulee myös etuvetoinen versio Eurooppaan ja muille valituille markkinoille.

– S60 Cross Country on toistaiseksi ainoa tuote crossover-sedanien segmentissä. Olemme havainneet, että markkinat kaipaavat kyvykkäämpää sedan-mallia, jolla on vahvat muotoilulliset piirteet ja korkeampi asento. S60 Cross Country vetoaa ihmisiin, jotka etsivät jännittävää ja tehokasta sedania, ja samalla nauttivat crossoverin tarjoamista eduista, toteaa Volvon myynti-, markkinointi- ja asiakaspalvelujohtaja Alain Visser.

Volvon luonnollisuutta ja skandinaavista perintöä henkivä S60 Cross Country tarjoaa sekä 18” että 19” vanteet ja korkeaprofiiliset renkaat, jotka lisäävät mukavuutta ja esteettisyyttä ja vähentävät tiemelua.

Malli tarjoaa keskittyneen ja dynaamisen ajokokemuksen ja tuo sedan-luokkaan urheilullista, tavanomaisuudesta poikkeavaa seikkailullista särmää.

Voimansiirto

Volvo S60 Cross Country lanseerataan Suomessa kahdella dieselmoottorilla. Etuvetoinen 190 hevosvoiman D4-diesel perustuu Volvon johtavaan Drive-E-voimansiirtoarkkitehtuuriin ja tarjoaa ainutlaatuisen yhdistelmän taloudellisuutta ja suorituskykyä. D4-nelivetoversiossa on 2,4 litran 5-sylinterinen dieselmoottori. S60 Cross Country -mallin myynti alkaa keväällä.

8.1.2015

Lisätietoja: Volvo Car Finland Oy Ab

Tiedotusjohtaja Thomas Hallbäck, thomas.hallback@volvocars.com, puh. 09-5044 5325

Korkearesoluutioisia kuvia, videoita: www.media.volvocars.com

www.volvooceanrace.com

www.volvoingolf.com

Tämän lehdistötiedotteen kuvaukset ja tiedot koskevat Volvo Carsin kansainvälistä mallistoa. Kuvatut ominaisuudet voivat olla lisävarusteita. Ajoneuvojen tekniset tiedot voivat vaihdella maakohtaisesti ja muuttua ilman erillistä ilmoitusta.

Volvon tuotestrategian johtaja Lex Kerssemakers