Volvo V50 -mallille Kultainen ohjauspyörä -palkinto

Volvon V50-mallille on myönnetty saksalaisen Bild am Sonntag -lehden Goldenes Lenkrad (kultainen ohjauspyörä) -palkinto. V50 on jo toinen Volvo-malli, joka on päässyt nauttimaan tästä arvostetusta kunnianosoituksesta.

“Tämä on meille erittäin suuri kunnia ja palkitseva kannustin”, kertoi Volvo Carsin pääjohtaja Hans-Olov Olsson Berliinissä järjestetyissä palkintojuhlallisuuksissa. “On upeaa, että ruotsalainen autonvalmistaja voi voittaa tällaisen arvostetun palkinnon haasteellisilla Saksan markkinoilla. Tämä kunnianosoitus on meille poikkeuksellisen merkittävä myös siksi, että voittajan valinnasta olivat vastuussa lehden lukijat“, Olsson jatkaa. Volvo V50 päihitti seitsemän kovaa kilpakumppania ja valtasi ensimmäisen sijan lukijoiden valinta -kategorian farmariautoluokassa. Malli sai kehuja tyylikkäästä muotoilustaan, korkeasta turvallisuustasostaan, monipuolisesta moottorivalikoimastaan ja lukuisista innovatiivisista ratkaisuistaan. Kultainen ohjauspyörä jaettiin ensimmäisen kerran jo 29 vuotta sitten. Volvo on nyt voittanut palkinnon yhteensä kaksi kertaa (S60-malli vuonna 2000 ja V50 vuonna 2004).