Volvo V70 DRIVe -mallille viisi tähteä autoliiton ekotestissä

Saksan autoliitto ADAC on myöntänyt vuosittaisessa ekotestissään Volvo V70 1.6D DRIVe -mallille täydet viisi tähteä. Dieselmoottorilla varustettu Volvo V70 DRIVe on ensimmäinen perinteistä polttoainetta käyttävä automalli, joka on saanut arvostetun viiden tähden testituloksen.

Volvo V70 DRIVe:n menestyksen avain oli erittäin hyvä polttoainetalous. EcoTestin mittauksessa malli kulutti dieseliä 4,97 l/100 km, mikä tarkoittaa 131 g/km CO2-päästöjä. Ja testissä ollut malli on itse asiassa jo päivitetty, niin että tämänhetkinen EU-hyväksytty C02-päästölukema on 119 g/km. Volvo V70 synnytti testeissä luokkansa vähiten hiilidioksidipäästöjä. ADAC:n tekniset asiantuntijat ovat testanneet vuosien varrella yli tuhat automallia, joista vain kolme on saavuttanut yhtä hyviä tuloksia kuin V70 DRIVe. Kaksi kyseisistä malleista on hybridejä ja yksi käyttää polttoaineenaan maakaasua. Testit suoritetaan realistisissa olosuhteissa, ja mukana olevia automalleja arvioidaan useiden eri parametrien perusteella. Hiilidioksidi- ja hiukkaspäästöjen lisäksi testeissä tutkitaan mm. ilmastointiyksikön hyötysuhdetta. ADAC on Saksan ja Euroopan suurin autoliitto, jolla on yli 15 miljoonaa jäsentä. Se alkoi tehdä ekotestejä vuonna 2003. 30.3.2010 Lisätietoja: www.autoliitto.fi www.adac.de/ecotest Volvo Auto, tiedotusjohtaja Thomas Hallbäck, thallbac@volvocars.com, puh. 09-5044325 Korkearesoluutiokuvia: www.media.volvocars.com www.volvocars.fi Tämän lehdistömateriaalin tiedot koskevat Volvo Carsin kansainvälistä automallistoa. Kuvatut ominaisuudet voivat olla lisävarusteita. Ajoneuvojen tekniset tiedot voivat vaihdella maakohtaisesti ja muuttua ilman erillistä ilmoitusta.