Volvo vahvasti liikkeelle

Volvo aloitti vuoden vauhdikkaasti ja saavutti historiansa korkeimman tammikuun markkinaosuuden. Yhteensä 896 rekisteröinnillä Volvon markkinaosuus oli 8,74 prosenttia, kun se vuosi sitten tammikuussa oli 8,21 ja aikaisempi vuoden paras aloituskuukausi on tuonut osuudeksi 8,67 prosenttia (v. 2011). Näin Volvo vahvisti asemiaan premiumluokan ykkösenä Suomessa.

- Alhainen kokonaismarkkina on alalle haasteellinen, mutta ilolla voimme todeta että Volvon suosio pysyy korkealla tasolla, sanoo Mats Lille, Volvo Car Finlandin myynti- ja markkinointijohtaja.

Volvo V40, V60 ja XC60 olivat suosituimmat Volvo -mallit tammikuussa.

- Asetelma on hyvä, kun samalla ison malliston autoihin V70, S80 ja XC70 on juuri ilmestynyt Classic -mallisto, joka perinteisesti saavuttaa suuren suosion. Näin voimme jatkossakin edetä leveällä rintamalla, sanoo Lille.

Viime vuonna peräti neljä Volvo -mallia (V70, V60, V40 ja XC60) löytyi Suomen 30 suosituimman auton listalta.

Täysin uusia Volvo -malleja nähdään vuoden aikana peräti kolme. Ison katumaasturin Volvo XC90 -mallin ennakkomyynti on lähtenyt erittäin hyvin liikkeelle ja autoa on myyty jo 170 kappaletta, vaikka tuotanto alkaa vastaa huhtikuussa. Kesällä Suomeen saapuvat uudet Volvo V60 Cross Country ja Volvo S60 Cross Country.

2.2.2015

Lisätietoja: Volvo Car Finland Oy Ab

Tiedotusjohtaja Thomas Hallbäck, thomas.hallback@volvocars.com, puh. 09-5044 5325

Korkearesoluutioisia kuvia, videoita: www.media.volvocars.com