Volvo XC60 sopii myös allergikoille

Volvo XC60 on päässyt erinomaisen sisäilman laatunsa ansiosta Ruotsin Astma- ja allergialiiton suosituslistalle. Suositeltavien autojen listalla on nyt jo neljä eri Volvo-mallia.

Volvo S80, V70 ja XC70 ovat saaneet Ruotsin Astma- ja allergialiiton suosituksen jo aikaisemmin, ja nyt joukkoon on liittynyt myös Volvo XC60.

Volvo on kehittänyt autoihin kaksi erikoisjärjestelmää, jotta matkustamoon virtaava ilma olisi mahdollisimman puhdasta. Sisäilman laatujärjestelmä (IAQS) ja puhtaan ilman CZIP-varustepaketti ovat erittäin tärkeitä varusteita allergioista kärsiville henkilöille. On arvioitu, että teollistuneessa maailmassa peräti 45 prosenttia ihmisistä kärsii astmasta tai jonkinlaisesta yliherkkyydestä.

Metallipinnoista vapautuvan nikkelin määrä on XC60:ssä minimoitu. Esimerkkejä tällaisista kohteista ovat mm. ovien sisäkahvat ja Volvo-merkit ohjauspyörässä ja vaihteenvalitsimen nupissa.

Auton nahkaverhoilu on parkittu käyttämällä kromin sijaan luonnonkasviuutetta. Kaikki XC60:n tekstiilit ja nahat noudattavat muiden Volvo-mallien tapaan Öko-Tex 100 -standardin vaatimuksia.

Volvo XC60 on lisäksi RRR-sertifioitu (Reuse, Recycling, Recovery). XC60 on Volvon ensimmäinen malli, joka on tyyppihyväksytty kierrätyksen suhteen. Jotta autonvalmistaja voi saada tällaisen hyväksynnän, sen täytyy osoittaa, kuinka auto kierrätetään käyttöiän päätteeksi.

Volvo XC60 esitellään Suomessa 15. marraskuuta. Uuteen XC60 -malliin on saatavana kaksi viisisylinteristä turbodieseliä, joissa on hiukkassuodatin vakiona. Volvo XC60 2.4D hinta on 48 500€ ja XC60 D5 50 900€. Vakiovarusteena oleva uusi turvallisuusjärjestelmä City Safety auttaa välttämään alhaisissa nopeuksissa tapahtuvia onnettomuuksia.

10.11.2008

Tämän lehdistötiedotteen kuvaukset ja tiedot koskevat Volvo Carsin kansainvälistä mallistoa. Kuvatut ominaisuudet voivat olla lisävarusteita. Ajoneuvojen tekniset tiedot voivat vaihdella maakohtaisesti ja muuttua ilman erillistä ilmoitusta.

Lisätietoja:
Tiedotusjohtaja Thomas Hallbäck, thallbac@volvocars.com, puh. 09-5044 5325