Ylellinen Volvo Kiinalle ja koko maailmalle

Volvo Car Corporation paljastaa vuoden 2011 huhtikuussa järjestettävässä Shanghain autonäyttelyssä skandinaavisen muotoilun mestariteoksen, joka on suunnattu asiakkaille, joilla on ylellinen maku. Concept Universe on suurikokoinen, ylellinen sedan, jossa on käytetty uutta ihmiskeskeistä muotokieltä, joka kunnioittaa klassisten Volvo-mallien kauniita linjoja.

- Concept Universe tarjoaa maailmalle esimakua seuraavasta sedan-huippumallistamme, kertoo Volvon pääjohtaja Stefan Jacoby.
Volvon pitkäkestoisena strategiana on olla menestynyt, aidosti globaali yhtiö, jonka tuotteet on suunniteltu asiakkaiden tarpeiden ja elämäntyylin mukaisesti.

Skandinaavisen muotoilun ytimenä on ymmärrys ja huolenpito ihmisistä. Volvo haluaa olla automerkki, joka osaa parhaiten tulkita, mitä nykyaikaisten ylellisten autojen ostajat haluavat.
Concept Universen haluttavuus ja kauneus herättävät moninaisia tunteita. Auto kulkee tulevaisuutta kohti coupémaisella kattolinjallaan ja nykyaikaisella kiinteällä takaosallaan, mutta kuvastaa myös Volvon ylpeää perimää lainaamalla muotoiluratkaisuja menneistä klassikkomalleista.

- Aivan kuten ylellisissä hyödykkeissä, muotoilu tuntuu käsityöltä ja aikaa kestävältä. Kilpailemme alamme parhaita vastaan omalla erityisellä skandinaavisella designillamme, joka on vertaansa vailla suorituskyvyssä ja tekniikassa ilman pinnallisuutta tai turhaa monimutkaisuutta, kertoo Volvon muotoiluosaston johtaja Peter Horbury.

Käyttäjäkeskeinen ja aito
Concept Universe -mallin sisätilat muodostavat mukavan ja sivistyneen ympäristön, joka on käyttäjäkeskeinen ja virkistävän mutkaton. Matkustamo korostaa kuljettajan roolia edessä ja luo mukavan rennon tunnelman takana.
Ohjaamossa on intuitiiviset säätimet ja kosketusnäyttö, joka lähestyy kuljettajaa, kun hän ojentaa kätensä sitä kohti. Kaikkia toimintoja käytetään istuimelta, joka on saanut innoituksensa erittäin mukavista tuoleista.

Takaistuimella istuvia matkustajia ympäröi aito mukavuus. Sisätilat sulautuvat takaistuimeen, ja niistä tulee osa istumaympäristöä.
Etuistuinten dynaaminen tuntuma ja tumma värimaailma yhtyvät saumattomasti takaosaan, jossa yleisilme muuntautuu vaaleaksi ja rauhalliseksi. Concept Universe on täynnä klassisia muotoja, materiaaleja ja pintoja, jotka yhdessä tyylikkäiden muokkausten kanssa luovat nykyaikaisen ylellisen matkustuskokemuksen.

- Concept Universe on poikkeuksellisen hienostunut ajoneuvo, joka sisältää kaikki ne yksinkertaistetut ominaisuudet, jotka ovat tehneet Volvosta mutkattoman muotoilun edelläkävijän. Nykyaikaisten luksusautojen ostajien joukossa arvostetaan yhä enemmän tällaista älykästä muotoilun ja tekniikan yhteenliittymää. Tämä trendi johdattaa meidät kohti tulevaa menestystä. Olemme vakuuttuneita siitä, että meidän luomallamme ylellisyydellä on edessään hieno tulevaisuus, Peter Horbury jatkaa.

- Tavoitteenamme on olla automerkki, joka parhaiten ymmärtää, mitä nykyaikaisten ylellisten autojen ostajat haluavat. Olemme innokkaita kuulemaan, mitä vaativat kiinalaiset asiakkaat ajattelevat tästä ylellisestä konseptista. Esittelemme mallia myöhemmin Euroopassa ja Yhdysvalloissa ja tuomme sille kansainvälistä näkyvyyttä, jota tavoittelemme kaikkien autojemme kohdalla, Volvon pääjohtaja Stefan Jacoby sanoo.

19.4.2011

Volvo Auto, tiedotusjohtaja Thomas Hallbäck, thallbac@volvocars.com, puh. 09-5044 5325
Lisätietoa ja korkearesouutiokuvia:

www.media.volvocars.com
www.volvocars.com

Tämän lehdistömateriaalin tiedot ja kuvaukset koskevat Volvo Carsin kansainvälistä automallistoa. Kuvatut ominaisuudet voivat olla lisävarusteita. Ajoneuvojen tekniset tiedot voivat vaihdella maakohtaisesti ja muuttua ilman erillistä ilmoitusta.