Uusi purjehduskilpailu V.O.60-veneille Pohjois-Euroopassa

Uusi purjehduskilpailu V.O.60-veneille Pohjois-Euroopassa - Maailman parhaat purjehtijat ottavat mittaa Volvo Baltic Race - kilpailussa Pohjois-Eurooppa isännöi tulevana kesänä uutta purjehduskilpailua. Tapahtuman järjestäjinä toimivat Viamare ja KSSS (Ruotsin Kuninkaallinen Pursiseura) yhteistyössä Volvon ja SEB:n kanssa. Vaikuttavat, Volvo Ocean Race -kilpailuun osallistuneet V.O.60-veneet kilpailevat kesäkuun lopusta heinäkuun alkuun Volvo Baltic Race-kilpailussa. Eräät maailman parhaista purjehtijoista ottavat osaa kilpailuun, joka vierailee Saksan Kielin sekä Ruotsin Sandhamnin ja Marstrandin satamissa. Kilpailu tulee eittämättä olemaan kesän purjehduskalenterin kohokohta. Kilpailijat lähtevät Kieler Woche-regatan aikana 21. Kesäkuuta, saapuvat Sandhamniin kesäkuun 26. ja päättävät urakkansa Marstrandiin Swedish Match Cupin aikana heinäkuun 5. Alukset osallistuvat myös Accenture Gotlannin ympäripurjehdukseen sekä muihin rannikkokilpailuihin. Volvo Ocean Race -kilpailussa nopeita V.O.60-aluksia pääsi seuraamaan vain etappien lähdöissä ja maaleissa. Tällä kertaa purjehduksen ystävät pääsevät seuraamaan alusten mittelöä lähietäisyydeltä. Volvo Baltic Race -kilpailulla on kaksi tarkoitusperää; ensinnäkin se tuo avomeripurjehduksen lähemmäksi yleisöä ja toisaalta tarjoaa kilpailumahdollisuuden Volvo Ocean Race -kisan osallistujille joka neljäs vuosi järjestettävien Volvo Ocean Race-kilpailujen välillä. "Yhdistämällä Pohjois-Euroopan suurimmat regatat, Kieler Wochen, Accenture Gotlannin ympäripurjehduksen ja Swedish Matchin luomme jotain, joka on suurempaa kuin osiensa summa" toteaa Hans Mellström, Viamare, joka teki aloitteen kilpailujen järjestämisestä yhdessä nelinkertaisen Whitbread/Volvo Ocean Race-osallistujan, purjehtijan ja kipparin, Matthew Humphriesin kanssa. Kilpailun tittelisponsorit, AB Volvo ja Volvo Car Corporation kokevat osallistumisensa olevan jälleen askel kansainvälisen purjehduskilpailun eduksi. Tapahtuman pokaalisponsorina toimiva SEB arvioi panoksensa olevan merkittävä yrityksen suhdetoiminnan ja brandin näkyvyyden kannalta. KSSS vastaa varsinaisesta kilpailusta. Seuraava Volvo Ocean Race järjestetään 2005-2006. Kuvia ja lehdistömateriaalia ladattavissa osoitteesta: www.volvobalticrace.org. Tietoa Volvo Ocean Race-kilpailusta osoitteesta: www.volvooceanrace.com 27.2.2003 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/27/20030227BIT00330/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/27/20030227BIT00330/wkr0002.pdf