Martti Malka VTT Ventures Oy:n hallituksen puheenjohtajaksi

Martti Malka (DI, MBA) on aloittanut VTT Ventures Oy:n hallituksen puheenjohtajana. VTT Ventures on VTT:n tytäryhtiö, jonka toimintaa Malka hallituksen puheenjohtajana ohjaa. Tehtävässään hän raportoi VTT:n toimitusjohtajalle Antti Vasaralle.

”VTT Venturesin tehtävänä on tukea alkavan vaiheen teknologiaintensiivisiä kasvuyrityksiä ja innovaatioita. Martti Malkan laaja kokemus teknologia-alalta tukee erinomaisesti yhtiön toimintaa”, kertoo Antti Vasara.

Malka toimii myös Boier Advisor Oy:n partnerina ja konsultoi teknologiasektorin yrityskauppoja ja strategiaa. Aikaisemmin Malka on työskennellyt Nokian pääomasijoitusyhtiö Blue Run Venturesin partnerina Lontoossa ja vastannut rahaston toiminnasta Euroopassa, Nokia Mobile Phonesin toimitusjohtajana Australiassa sekä Nokia-yhtymän strategiasta ja yrityskauppatoiminnosta vastaavana johtajana.

VTT Ventures Oy on VTT:n omistama kehitysyhtiö. Sen tehtävä on VTT:n teknologiaan perustuvien kansainvälistä potentiaalia omaavien kasvuyhtiöiden synnyttäminen. Yritys etsii aktiivisesti lahjakkaita ja kokeneita yrittäjiä kaupallistamaan teknologiaansa. VTT Ventures sijoittaa spin-off -yhtiöihinsä yhdessä yksityisten sijoittajien kanssa. VTT Venturesin tavoite on edistää suomalaista innovaatiotoimintaa ja talouden kasvua sekä saada tuottoa tekemilleen varhaisen vaiheen pääomasijoituksille. Lue lisää: www.ventures.fi

Antti Vasara, toimitusjohtaja, VTT Oy, puh. 020 722 4000

Martti Malka, hallituksen puheenjohtaja, VTT Ventures Oy, puh. 050 373 7987

Tiina Saario-Kuikko
Viestinnän asiantuntija
tiina.saario-kuikko@vtt.fi

Teknologian tutkimuskeskus VTT Oy on yksi Euroopan johtavista tutkimus- ja teknologiaorganisaatioista. Tuotamme teknologiseen ja tieteelliseen osaamiseemme pohjautuvia innovaatiopalveluja asiakkaillemme ja yhteistyökumppaneillemme. Käytämme vuosittain 4 000 000 tuntia aivovoimaa uusien älykkäiden teknologioiden, kilpailukykyä tehostavien ratkaisujen sekä innovatiivisten palvelujen tuottamiseen. Lue lisää: www.vtt.fi  Twitter @VTTFinland, Facebook, LinkedIn, YouTube ja Instagram. Kuvat ja videot löydät VTT:n kuvapankista.