Sonja Hilavuo VTT:lle asiakas- ja liiketoiminnan kehitysjohtajaksi

Sonja Hilavuo (DI) aloittaa VTT:n tietointensiivisten tuotteiden ja palvelujen asiakas- ja liiketoiminnan kehitysjohtajana 15.11.2017 alkaen. Hänellä on vankka kokemus niin startup- kuin suuryritysten myynnin johtamisesta, markkinoinnista ja kaupallisten kumppanuuksien kehittämisestä.

Hilavuo vastaa bisnesalueen myynnin, markkinoinnin ja liiketoiminnan kehittämisestä. Hän on viimeksi toiminut markkinointi- ja myyntijohtajana sekä hallituksen neuvonantajana FinTech-alan kasvuyrityksessä Avalossa ja sitä ennen myynti- ja liiketoimintajohtajana mm. Microsoftilla ja Nokialla.

”Uskon tietointensiivisten tuotteiden ja palvelujen huikeaan kasvuun. VTT:llä on kaikki valmiudet ’piistä pilveen’ -tarjoomallaan sekä huippuosaamisellaan vastata tähän kysyntään ja luoda lisäarvoa yritysyhteistyön kautta”, hän korostaa.

”VTT:n tutkimusosaamisen parempi hyödyntäminen yritysten liiketoiminnan uudistamisessa ja kasvussa on vahvasti VTT:n agendalla. Tavoitteenamme on luoda tutkimukseen pohjautuvaa vaikuttavuutta. Hilavuon vahva asiakas-, myynti- ja liiketoimintaosaaminen auttavat meitä nousemaan seuraavalle tasolle”, toteaa liiketoimintajohtaja Petri Kalliokoski VTT:ltä.

Hilavuolla on yli 20 vuoden kokemus kansainvälisten tiimien johtamisesta B2B- ja B2B2C-liiketoiminnoissa ja mm. mobiili-, pilvi- ja digitaaliliiketoimintojen kaupallistamisesta useilla teollisuudenaloilla. Hän on toiminut myös naisjohtajana monikulttuurisessa ympäristössä, kuten Nigeriassa, Intiassa ja Lähi-idässä.

Milka Lahnalammi-Vesivalo
Viestintäpäällikkö
milka.lahnalammi-vesivalo@vtt.fi

Teknologian tutkimuskeskus VTT Oy on yksi Euroopan johtavista tutkimus- ja teknologiaorganisaatioista. Tuotamme teknologiseen ja tieteelliseen osaamiseemme pohjautuvia innovaatiopalveluja asiakkaillemme ja yhteistyökumppaneillemme. Käytämme vuosittain 4 000 000 tuntia aivovoimaa uusien älykkäiden teknologioiden, kilpailukykyä tehostavien ratkaisujen sekä innovatiivisten palvelujen tuottamiseen. Lue lisää: www.vtt.fi  Twitter @VTTFinland, Facebook, LinkedIn, YouTube ja Instagram.