MAN-kuorma-autojen maahantuonti VV-Autolle 1.1.2016 alkaen

VV-Auto Group Oy ja MAN Truck & Bus AG ovat solmineet sopimuksen MAN-kuorma-autojen, MAN- ja Neoplan-linja-autojen sekä näiden varaosien maahantuonnista ja jälkimarkkinointipalvelujen tuottamisesta Suomessa.

"Autokauppa on yksi kolmesta strategisesta kasvualueesta uudistuvassa Keskossa. Nyt solmittu sopimus tukee VV-Auton kasvustrategiaa, tiivistää yhteistyötämme Volkswagen-konsernin kanssa ja antaa meille mahdollisuuden palvella entistä laajempaa asiakaskuntaa." kertoo VV-Auto Groupin toimitusjohtaja Pekka Lahti.

Konekeskon MAN-liiketoimintayksikön toiminnot siirtyvät 1. tammikuuta 2016 alkaen VV-Auto Group Oy:lle. MAN:in 28 työntekijää siirtyvät VV-Auton palvelukseen vanhoina työntekijöinä. MAN Truck & Bus Center liitetään osaksi VV-Autotalot Oy:tä. MAN Truck & Bus Centerillä on myyntipisteet Espoossa, Kouvolassa, Kuopiossa, Seinäjoella, Kokkolassa, Oulussa ja Rovaniemellä. Turun ja Porin sekä Tampereen markkina-alueilla VV-Auto Groupin MAN-jälleenmyyjänä toimii Suvanto Trucks Oy. Jälkimarkkinointipalveluista vastaa jatkossakin olemassa oleva MAN-merkkihuoltoverkosto.

”Muutoksen myötä pääsemme kehittämään MAN-liiketoiminnan kaikkia osa-alueita Suomessa nopeammin ja voimakkaammin. VV-Auto on innovatiivinen bränditalo ja monikanavaisuuden edelläkävijä, joten on hienoa päästä hyödyntämään konsernin ammattitaitoa” iloitsee MAN-osaston johtaja Olli Ronkainen.

MAN-kuorma-autovalikoima kattaa TGL, TGM, TGS ja TGX -mallisarjoillaan kokonaispainoluokat 7-44 tonnia. Laajan yhteistyökumppaniverkoston avulla valikoima kattaa myös monipuoliset päällirakenteet ja varusteet. MAN-linja-autovalikoima tarjoaa laadukkaita ratkaisuja kaupunki-, seutu- ja turistiliikenteeseen.

VV-Auto Group Oy toimii Audin, SEATin, Volkswagen-henkilöautojen ja Volkswagen-hyötyautojen maahantuojana. Tytäryhtiö VV-Autotalot Oy on VV-Auto Groupin maahantuomien merkkien suurin jälleenmyyntiketju. Kaikkiaan VV-Auton maahantuomia autoja myydään ja huolletaan Suomessa noin 70 toimipisteessä. VV-Auto-konsernissa työskentelee yli 750 autoalan ammattilaista. VV-Auto kuuluu Kesko-konserniin.

Aiemmin MAN-kuorma-autojen maahantuonti on ollut Konekesko Oy:llä. Kesko-konserni on toiminut MAN-kuorma- ja linja-autojen maahantuojana vuodesta 1979.

Lisätietoja:

MAN-osaston johtaja Olli Ronkainen, p. 040 549 8969