Wärtsilä pääsi maailman vastuullisimpien yritysten 2018 Global 100 -listalle

Wärtsilä Oyj Abp, Lehdistötiedote, 23.1.2018 klo 10.00 EET

Teknologiayhtiö Wärtsilä on päässyt 2018 Global 100 Most Sustainable Corporations in the World -listalle, joka kokoaa yhteen 100 maailman vastuullisinta suuryritystä. Tämän vuoden Global 100 julkistettiin Sveitsin Davosissa maailman talousfoorumin yhteydessä. Yhteensä 5 994 pörssiyhtiön joukosta valitut Global 100 -yritykset edustavat 22 eri maata ja kattavat kaikki talouden alat.

Global 100 -yritykset tuottavat sekä arvoa yhteiskunnalle että tekevät hyvää taloudellista tulosta. Global 100 -listauksen tarkoitus on tunnistaa ne yritykset, joilla on parhaat edellytykset menestyä pitkällä aikavälillä. Tänä vuonna Corporate Knights kiinnitti huomion myös kaikkien listalla olevien yritysten perustamisvuoteen. 2018 Global 100 -yritysten keskimääräinen ikä on 85 vuotta. Wärtsilä on perustettu 1834, eli se on jo 184-vuotias.

Täydellinen listaus, tietoja perusteista sekä vertailu- ja erittelytietoja on täällä: http://www.corporateknights.com/wp-content/uploads/2014/07/Media-Release_2018_G100_Final.pdf

”Pääsy maailman vastuullisimpien yritysten 2018 Global 100 -listalle on merkittävä tunnustus jatkuvalle työlle kestävän kehityksen puolesta. Laajalla ympäristöystävällisten tuotteiden ja ratkaisujen valikoimalla voimme myötävaikuttaa globaalisti kestävään kehitykseen. Teemme läheistä yhteistyötä asiakkaittemme kanssa, jotta voimme kantaa ympäristövastuun mahdollisimman hyvin. Tämä tunnustus vahvistaa, että Wärtsilä toteuttaa tavoitettaan kehittää kestävää yhteiskuntaa älykkäällä teknologialla”, toteaa Wärtsilän yhteiskuntasuhteiden ja kestävän kehityksen johtaja Marko Vainikka.

Wärtsilä on mukana myös monissa muissa kestävän kehityksen indekseissä, kuten Dow Jones Sustainability Index, MSCI ACWI ESG Leaders Index ja FTSE4Good Index. Täydellinen listaus on täällä. Global 100 on kestävää kapitalismia edistävän Corporate Knightsin vuosittain toteuttama projekti. Vuonna 2005 alkunsa saanut Global 100 julkistetaan joka vuosi maailman talousfoorumin yhteydessä Davosissa.

Marko Vainikka
Johtaja, yhteiskuntasuhteet ja kestävä kehitys
Puh: +358 40 830 7782
marko.vainikka@wartsila.com

Puh: +358 10 709 5599

Sari Luhanka
Viestintäpäällikkö
Puh: +358 50 3860 353
sari.luhanka@wartsila.com

Wärtsilä on kansainvälisesti johtava edistyksellisen teknologian ja kokonaiselinkaariratkaisujen toimittaja merenkulku- ja energiamarkkinoilla. Wärtsilä maksimoi asiakkaiden alusten ja voimalaitosten ympäristötehokkuuden ja taloudellisuuden keskittymällä kestäviin innovaatioihin ja kokonaishyötysuhteeseen. Vuonna 2016 Wärtsilän liikevaihto oli 4,8 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 18 000. Yrityksellä on yli 200 toimipistettä yli 70 maassa eri puolilla maailmaa. Wärtsilän osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.