Henrikki Timgren WSOY:n käännöskirjallisuuden päälliköksi

VTM Henrikki Timgren on nimitetty WSOY:n suomennetun kaunokirjallisuuden kustannuspäälliköksi 23.1.2012 alkaen. Hän on työskennellyt kirja-alalla vuodesta 2005, viimeksi Gummeruksen kustannusjohtajana.
Timgrenin tehtävänä on kehittää WSOY:n kustannusohjelman menestystä vankalta pohjalta, joka on vuosikymmenten aikana rakennettu.

WSOY on käännöskirjailijoita ovat mm. Umberto Eco, John Grisham, Stieg Larsson, Andrei Makine ja äskettäin Orange Prizella palkittu Téa Obreht. WSOY tunnetaan myös maailmankirjallisuuden klassikoiden suomennoksista: keväällä 2012 ilmestyy Kersti Juvan suomentama Charles Dickensin Nicholas Nicklebyn elämä ja seikkailut sekä uusia William Shakespearen näytelmäsuomennoksia.

Lisätietoja:

Leena Majander