"Kirjallisen äänilevyn" paluu

Mies, lue ääneen / lue omalla äänelläsi / niin että menneen päivän paineet laukeaa / lue hänelle vuoteessa / niin että kieli keveästi nuolaisee / ja lauseissa / puristus hellittää ja riidat avautuu, raukeaa

Ilpo Tiihonen Poetrio: Lue minulle.CD WSOY 2010, ovh 22 e Esiintyjät Ilpo Tiihonen (runot ja luenta), Merja Ikkelä (haitari, piano, mandoliini) ja Sara Puljula (kontrabasso, kalimba, log drum). 1 CD. Graafinen suunnittelu Ville Tiihonen. Poetrio esittää runoja, joiden tekstiin musiikki kutoutuu. Ilpo Tiihosen omaääniset runot saavat lisää avaruutta ja sävyjä Merja Ikkelän ja Sara Puljulan sävelkulkujen mukana. Runojen yllättävät näkökulmat ja ajatukset, arjen kimallus ja humoristinen haikeus musisoituvat uudenlaiseksi äänen kirjallisuudeksi. Levyjulkkari Kirjan ja ruusun päivänä tiistaina 4.5. 2010 kello 19 lausuen ja soitellen ravintola Juttutuvasssa, Säästöpankinranta 6, 00530 Helsinki. Tervetuloa! Vapaa pääsy. Haastatteluvaraukset suoraan: ilpo.tiihonen@welho.com, 0400-434477 ja merjaikkela@gmail.com. Lehdistön vapaakappaleet: inker-maaria.nieminen@wsoy.fi, Kuvapyynnöt: sonja.hoffman@wsoy.fi www.wsoy.fi *** Levyn runot kokoelmista Lyhyt oodi kaikelle (2000), Largo (2004) ja Jumalan sumu (2009) Kestot: Komeetta 2.23, Lue vielä 1.30, Lue kauniita sanoja 2.26, Lue minulle nuoruus 1.58, Mantra 1.32, Haunted 2.00, Riivattu 1.17, Pandora 2.30, Jotakin ehdotti 0.35, Kaikkeus 3.09, Nova 2.31, Sinä olet 2.19, Kyllönen 1.24, Isijännite 2.48, Kauhu ja onni 1.52, Keinu 1.21, Ylistys pyllylle 2.21, Jos eläisi 3.57, Rypsi 1.51, Ars moriendi 1.59, Harmonia 4.00, Rakastella ja kuolla 1.26.