Norsun vuosi - kovaotteisen uuden dekkarisarjan avaus!

Teemu Kaskisen ja Heikki Heiskasen Norsun vuosi (WSOY 2010) avaa uuden kovaotteisen dekkarisarjan.

”SÄ ET TEE TYÖTÄSI. JA SILTI SULLE MAKSETAAN PALKKAA. VÄLILLÄ MÄ IHMETTELEN, MITEN HELVETISSÄ SE ON YLIPÄÄTÄÄN MAHDOLLISTA.” Epäkelpo aines karsiutuu yleensä jo poliisikoulun psykologisissa testeissä. Pasilan poliisitalon ylikonstaapeli Heikki ”Norsu” Norén on kenties poikkeus säännöstä. Jatkuvat omavaltaiset ratkaisut johtavat miehen pakkosiirtoon huumepuolelta väkivaltaosastolle. Pasilan velodromilta löydetään saksalaisen toimittajan ruumis ja hetkeä myöhemmin entinen urheiluvalmentaja – ilman päätä. Se on kaikkea muuta kuin hyvää mainosta yleisurheilun MM-kisoihin valmistautuvalle Helsingille. Poliisin tutkintalinja johtaa Bastardos MC:n sairaalakuntoon piestyjen jäsenten kautta doping-urheilijoiden ja Stasin vakoojien jäljille. Kun joku on saanut käsiinsä Tiitisen listan ja ottanut kansalaisoikeudekseen vanhojen stalinistien lahtaamisen, tarvitaan pidätyksiä ja vedenpitäviä todisteita. Niitä pystyy hankkimaan vain vaistoaan kaikessa totteleva Norén! Teemu Kaskisen ja Heikki Heiskasen Norsun vuosi käynnistää kovaotteisen dekkarisarjan, jonka päähenkilö on täydellinen vastakohta perinteisille lökäpöksypoliiseille. Slaavilaisen filologian maisteri TEEMU KASKINEN (s. 1976 Joutsenossa) tunnetaan myös näytelmäkirjailijana. Kaskisen esikoisromaani Sinulle, yö ilmestyi syksyllä 2009 ja oli arvostelumenestys. HEIKKI HEISKANEN (s. 1977 Torniossa) on yhteiskuntatieteiden ylioppilas ja Yleisradion ulkomaantoimittaja. Hänen erikoisalansa on Venäjä. Haastattelupyynnöt: teemukaskinen@yahoo.com, puh. 050-3458738 ja heikki.heiskanen@yle.fi, puh. 0400-452625. Lisätietoja, arvostelukappaleet: tuuli.leppanen@wsoy.fi, 040-5646 734. Kuvapyynnöt: sonja.hoffman@wsoy.fi * * * Teemu Kaskinen ja Heikki Heiskanen vierailevat pe 12.2. klo 19.00 Tampereella Sokos Hotel Tammerin Vihtorin kirjaston dekkari-illassa. Tilaisuuteen on vapaa pääsy. La 13.2. kirjailijat esiintyvät Tampereen kirjamessuilla klo 14.30 Kirjakahvilassa ja klo 15.30-16.30 Linna-lavalla. Teemu Kaskinen, Heikki Heiskanen: Norsun vuosi WSOY 2010 302 sivua 32 euroa