Onko musiikkikirjoilla merkitystä? -tekijät ja kustantajat lauteilla

Keskustelutuokio ja kirjan julkistamistilaisuus

perjantaina 23. heinäkuuta, Pori Jazz
Suomi Areena, Puuvillan puisto, Pori
klo 12:30-13:45

Pori Jazzin ja WSOY/Johnny Knigan järjestämässä keskustelutuokiossa mukana muusikko Hande Nurmio, muusikko/toimittaja/kääntäjä Esa Kuloniemi, LIKE-kustannuksen koordinaattori Jukka Kangas ja WSOY/Johnny Knigan kustannuspäällikkö Jaakko Pietiläinen, joka myös juontaa tilaisuuden.

Tilaisuuden päätteeksi julkistetaan James Segrestin ja Mark Hoffmanin kirjoittama elämäkerta MOANIN AT MIDNIGHT- HOWLIN' WOLFIN ELÄMÄ.

Tervetuloa!

MOANIN AT MIDNIGHT- HOWLIN' WOLFIN ELÄMÄ

Howlin’ Wolf oli Muddy Watersin ja B. B. Kingin ohella sodanjälkeisen bluesin merkittävin musiikintekijä. Sliipatuista kilpakumppaneistaan poiketen Wolf oli ihmisenä ja esiintyjänä luonnonvoima niin musiikkinsa intensiteetin, haudantakaisen äänensä kuin massiivisen kokonsakin puolesta.

Vasta nelikymppisenä levytysuransa aloittaneella laulajalla oli salaisuus, joka antoi hänen lauluilleen uskottavuutta enemmän kuin olisi edes ollut tarpeen. Wolf oli syyllistynyt nuoruudessaan miestappoon mutta selvinnyt pikaistuksissaan tehdystä rikoksesta tuomiotta. Wolf oli kuitenkin monista mustista aikalaisistaan poiketen myös taitava bisnesmies, joka onnistui kanavoimaan musiikillisen luovuutensa taloudelliseksi vauraudeksi.

Moanin’ at Midnight on paitsi perinpohjainen elämäkerta jokaisen blues-harrastajan tuntemasta legendasta, myös lavea kuvaus amerikkalaisen yhteiskunnan takapihoista toisen maailmansodan jälkeen.

Segrest, James - Hoffman, Mark: Moanin' at Midnight - Howlin' Wolfin elämä
Johnny Kniga 2010, ISBN 978-951-0-36326-3