BILBAOLLA ONNISTUNUT ESIINTULO SUOMESSA!

Report this content

Suomen miesten koripallomaajoukkue Susijengin huippuotteet kaudella 2013, sekä kruununa pääsy MM-lopputurnaukseen ovat herättäneet myös kisaisäntä Bilbaon mielenkiinnon pohjolan Susijengiä kohtaan. Bilbaon delegaatio saapui esittäytymään suomalaisille 21.-23. toukokuuta. Ekskursio huipentui torstai-iltaan (22.5.), jossa yhdistyi Koripalloliiton kauden palkitsemistilaisuus sekä Bilbao Bizkaia be Basque Experience -tapahtuma.

Iltatapahtumassa palkittiin Suomen koripallon parhaat pelaajat ja valmentajat sekä nautittiin Bilbaon paikallisia herkkuja, pintxoseja sekä huippuviinejä bilbaolaisen musiikin säestämänä. Raaka-aineet tuotiin Bilbaosta asti ja valmistettiin paikanpäällä omien kokkien voimin.

Aamupäivän tapahtumissa Bilbaolaiset matkanjärjestäjät tapasivat suomalaisia matkailualan ammattilaisia ja koripallofanien edustajia. Lisäksi samalla toimittajille ja ruokabloggaajille järjestettiin baskiviinien tasting sekä pintxos kokkikoulu. Tapahtuma päättyi yhteiseen lounaaseen pintxosien ja viinien merkeissä.

Bilbaon delegaatioon kuului kaupungin ylintä johtoa sekä kolme paikallista huippukokkia, sommelieeri ja DJ:

Imanol Pradales, Economical Promotion Deputy of the Government of Bizkaia
Andoni Aldekoa, Director of Bilbao City Council
Gabino Martinez de Arenaza, Director of International Promotion and Tourism, Government of Bizkaia
Gorka Estevez, Director of Economical Promotion, Government of Bizkaia

Kokit: Daniel Garcia, Txomin Gómez, Sergio Zárate