Wulff on myynyt liike- ja mainoslahjaliiketoimintansa pohjoismaiselle IDÉ House of Brands Finland Oy:lle

125 vuotta elokuussa täyttävä kotimainen Wulff keskittyy yhä vahvemmin ydinliiketoimintaansa ja sen kehittämiseen. “Wulffin vahvinta osaamista ovat toimiston tuotteet ja työpaikkatuotteet. Kauppa vaikuttaa myönteisesti kannattavuuteemme”, kertoo Wulff-Yhtiöt Oyj:n konsernijohtaja Heikki Vienola.

Kauppahinta on 0,8 milj. euroa. Wulffin nyt myydyn liikelahjatoiminnan vuoden 2014 liikevaihto oli 3,2 milj. eur ja liiketappio 0,3 milj. eur. Wulff kirjaa kaupasta noin -0,9 milj. eur kertaluonteisen erän vuoden 2015 toiselle vuosineljännekselle liittyen käyttöpääomaan, käyttöomaisuuteen ja liikearvoon.

Konsernin tytäryhtiö Wulff Liikelahjat Oy:n henkilöstö siirtyy norjalaiseen konserniin kuuluvan IDÈ House of Brands Finland Oy:n palvelukseen. Kaupan yhteydessä solmittiin skandinaavinen yhteistyösopimus: “IDÈ House of Brands Finland Oy:n ja Wulff-konsernin sopimuksen myötä asiakkaat nauttivat jatkossa Pohjoismaiden kattavimmasta, kustannustehokkaasta liikelahjapalvelusta”, Vienola jatkaa.

Liiketoimintakaupan jälkeen IDÈ House of Brands työllistää yli 140 liikelahja-alan ammattilaista ja se on Pohjoismaiden suurin liikelahja-alan toimija. Yhtiöllä on toimipisteitä Norjassa, Ruotsissa, Tanskassa ja Suomessa.

Wulffin vuoden 2015 tulevaisuuden näkymää on päivitetty liike- ja mainoslahjatoiminnan myynnistä johtuen. Päivitetyn näkymän mukaan vuoden 2015 liiketuloksen ilman kertaluonteisia eriä arvioidaan olevan positiivinen.

Wulff-Yhtiöt Oyj on toimistomaailman merkittävin pohjoismainen toimija ja alansa edelläkävijä. Se myy ja markkinoi asiakkailleen toimistotuotteita, työpaikkatuotteita, it-tarvikkeita sekä ensiapua ja ergonomiaa. Konsernin asiakkaat voivat hankkia Wulffilta myös kansainvälisiä messupalveluja. Uusimpia tuotteita ovat LED-valot ja valaistusratkaisut.

Lue lisää  https://newsclient.omxgroup.com/cdsPublic/viewDisclosure.action?disclosureId=660770&lang=fi

Wulff-Yhtiöt Oyj
Heikki Vienola