Kapuajien hyväntekeväisyysprojekti saavuttamassa huippunsa  - matka Nepaliin voi alkaa

Kehitysmaiden auttamiseksi varoja keräävä KAPUA kapuaa tänä vuonna apua Nepalin luonnon ja ihmisten hyväksi. KAPUA 2011 - hankkeeseen osallistuu tavallisia suomalaisia, joita yhdistää haave kiivetä vuorelle ja halu kerätä varoja Nepalissa toteutettavaan kehitysyhteistyöhankkeeseen. Kauan odotettu matka kohti Nepalia alkaa perjantaina 4.11. Kapuajat pääsevät tuolloin tutustumaan avustuskohteisiin, joihin he ovat keränneet varoja. Tämän jälkeen he kiipeävät maan korkeimmalle vaellushuipulle Mera Peakille (6462m).

Tervetuloa tiedotustilaisuuteen Kasvitieteellisen puutarhan Linkola-saliin perjantaina 14.10.2011 alkaen klo 12 tapaamaan kapuajia sekä hanketyöntekijöitä. Tilaisuudessa on kahvitarjoilu.

KAPUAn keräämät varat ohjataan WWF:n ja Väestöliiton yhteiseen hankkeeseen Nepalin maaseudulla. Kapuajat ovat keränneet varoja ennen matkaa ja tulevat jatkamaan keräystä palattuaan Suomeen. Jokaisen kapuajan keräystavoite on euro jokaisesta metristä Mera Peakin huipulle, yhteensä siis 6462 euroa. Koko ryhmän tavoitteena on kerätä hankkeelle yhteensä 100 000 euroa. Tällä hetkellä keräyssummasta on koossa 70 458 euroa. Osallistujat maksavat itse matkakulunsa.

Hankkeessa yhdistyvät kestävä luonnonvarojen käyttö sekä seksuaali- ja lisääntymisterveyden edistäminen. Sekä WWF:llä että Väestöliitolla on monen vuoden kokemus Nepalissa tehtävästä kehitysyhteistyöstä. Uusi hanke on jatkoa järjestöjen aiemmille hankkeille; yhteistyöllä pyritään entistä vaikuttavampaan ja laaja-alaisempaan kehitysyhteistyöhön Nepalin maaseudulla.

Lisätietoja KAPUA-hankkeesta:

KAPUA-koordinaattori Suvi Aarnio, Aidventures Oy: suvi@kapua.fi p. 050 440 5534 www.kapua.fi

Lisätietoja WWF:n ja Väestöliiton hankkeesta:

Projektikoordinaattori Sini Karusto: sini.karusto@vaestoliitto.fi p. 040 180 1116

Suojeluasiantuntija Tanja Pirinen: tanja.pirinen@wwf.fi p. 040 8400058

.