Kodin energiankulutus kuriin WWF:n uudella energiansäästötestillä

WWF Suomen uusi energiasäästötesti jakaa käytännöllisiä vinkkejä energiatehokkaaseen remontointiin, rakentamiseen ja arkipäivän asumiseen. WWF Suomen kotisivuilla toimiva testi räätälöi jokaiselle käyttäjälle sopivimmat tavat pihistää energiankulutuksesta.

Testissä käyttäjä voi itse määritellä kuinka paljon hän haluaa investoida rahaa ja käyttää aikaa energiatehokkuuden parantamiseen. Aina ei tarvitse rakentaa tai remontoida, myös pienillä arjen valinnoilla voi tiputtaa energiankulutusta merkittävästi.

”Energiatehokkuuden parantaminen varsinkin remontin tai rakentamisen yhteydessä vaatii usein investointeja esimerkiksi toimivaan ilmanvaihtoon tai uusiutuvan energian tuottamiseen. Investoinnit kuitenkin maksavat itsensä takaisin melko nopeasti esimerkiksi pienempinä sähkölaskuina”, kertoo WWF Suomen ilmastovastaava  Hanna-Liisa Kangas .

"Rakennusten osuus Suomen energiankulutuksesta on 40 prosenttia, joten ilmaston ja ympäristön kannalta asumisen energiankulutuksen pienentäminen on erityisen merkittävää", jatkaa Kangas.

Energiansäästötestin vinkit ovat WWF:n ilmastoasiantuntijoiden laatimia. WWF Suomen Ekologinen jalanjälki -ohjelman päällikkö  Jussi Nikula  ja remonttimestari  Jorma Piisinen  jatkavat vinkkien antamista syksyn aikana MTV3 MAX -kanavan Remonttimestari-ohjelmassa. Ohjelma alkaa tänään 14.10.2011 klo 19:00.

Löydä sinulle sopivimmat keinot säästää ympäristöä ja rahaa.  ( http://www.wwf.fi/remonttivinkit/ )

Ilmastovastaava Hanna-Liisa Kangas, WWF Suomi, puh. 045 631 8353