Muistutuskutsu: Mitä kuuluu maapallo? – WWF:n Living Planet 2014 -raportin julkistamistilaisuus 30.9.2014

Kuinka monta gorillaa Afrikassa on jäljellä? Miten maapallo voi? Kiihtyykö eläinten häviäminen edelleen? Mitä seurauksia ylikulutuksella on? Auttaako suojelu lajeja selviytymään? Minkä kokoinen on Suomen ekologinen jalanjälki suhteessa muihin maihin?

Näihin kysymyksiin tarjotaan vastauksia WWF:n Living Planet -raportissa, joka julkaistaan nyt kymmenettä kertaa. Raportti tarjoaa laajasti tietoa luonnonvaraisten eläinten määrien kehityksestä ja ihmisten toiminnan vaikutuksesta luonnon monimuotoisuuden tilaan. Raportti julkaistaan joka toinen vuosi.

Tervetuloa julkistamistilaisuuteen tiistaina 30.9. kello 9 Finlandia-talon Aurora-saliin (HUOM. sali vaihtunut). Kulku on ovista K4 ja M4, osoitteessa Mannerheimintie 13 E. Tuloksia esittelevät WWF Suomen pääsihteeri Liisa Rohweder ja suojelujohtaja Jari Luukkonen.

Tilaisuudessa tarjotaan kevyt aamupala.

Median edustajat ovat lisäksi tervetulleita osallistumaan kello 10 alkavaan WWF:n ja UPM:n yhteiseen biopolttoaineseminaariin, jossa puheenvuoron pitää muun muassa kansanedustaja Ville Niinistö. Tietoa ilmoittautumisesta ja tarkempi ohjelma löytyvät oheisesta kutsusta.

Lisätietoja ja ilmoittautumiset mediatilaisuuteen: Jenny Matikainen, tiedottaja, WWF Suomi, 0503455307, jenny.matikainen@wwf.fi