10 järeää syytä valita upouusi koti

Pitäisikö uusi koti hankkia upouutena vai muuttaa vanhaan asuntoon? Uuden hankintaa puoltavat järki ja tunne.

1. Ilman remonttihuolia  Muutto upouuteen asuntoon tietää elämää ilman remonttihuolia. Ei tarvitse murehtia sen paremmin putki- kuin julkisivuremontista, ei myöskään pienistä pintaremonteista.

2. Raikasta sisäilmaa  Uuden asunnon iso etu on hyvä ilma. Sisäilma on koneellisen ilmanvaihdon ansiosta raikasta. Rakennusmateriaalit ja rakentamisen tekniikka on modernia – esimerkiksi märkätiloissa sertifioidut materiaalit sekä työmenetelmät. Lämpötila pysyy sopivan tasaisena, eikä uudessa asunnossa vedä. Hyvään sisäilmaan vaikuttavat myös vähäpäästöiset rakennusmateriaalit. Uusi koti on allergiselle hyvä valinta.

3. Säästä energiaa  Uusi asunto päihittää vanhan energiatehokkuudessa. Ilmanvaihto ottaa lämmön talteen, ja rakenteet ovat tiiviit. Uudessa asunnossa myös kodinkoneet säästävät energiaa ja vesikalusteet vettä.

4. Varustelu modernia  Tekniset ratkaisut ovat nykypäivää. Uudessa asunnossa on tietoliikennekaapelointi valmiina sekä riittävästi antenni- ja sähköpistorasioita. Ilmanvaihto hoidetaan uusissa asunnoissa koneellisesti, ja yhä useammin huoneistokohtainen vedenmittaus on automaattista.

5. Toiminnallisia neliöitä  Neliöiden suunnittelussa kiinnitetään nykypäivänä entistä tarkemmin huomiota toiminnallisuuteen: jokainen neliö on hyötykäytössä. Tämä tarkoittaa myös sitä, että pienemmällä neliömäärällä saa entistä toimivamman kodin, ilman että tarvitsisi maksaa turhista neliöistä. Asunnon kokonaishinta voi toisin sanoen olla hyvinkin kilpailukykyinen vanhan asunnon neliöihin verrattuna.

6. Upouudet materiaalit  Uudessa kodissa materiaalit ovat modernit. Esimerkiksi peseytyminen tuntuu ylelliseltä, kun kosteissa tiloissa laatoitus kiiltelee uutuuttaan.

7. Omannäköiseen kotiin  Kun on uuden kodin hankinnassa ajoissa liikkeellä, pystyy vaikuttamaan sisustusmateriaaleihin. Materiaalivaihtoehtoja on yleensä useita ja moni niistä jopa ilman lisäkustannuksia. Isojakin muutoksia on mahdollista toteuttaa lisämaksusta, jos aikataulu sen sallii.

8. Valmiiksi testatut ratkaisut  YIT:n kodeissa uudet asukkaat eivät joudu koekaniineiksi, sillä kaikki ratkaisut on valmiiksi testattuja ja hyviksi havaittuja – oli kyse sitten teknisestä varustelusta tai pintamateriaalien toimivuudesta.

9. Rahoitusta helpost i Kaupanteon yhteydessä maksetaan vain 15 prosenttia asunnon velattomasta hinnasta, loput vasta asunnon valmistuessa. Aikaa jää siis hyvin esimerkiksi vanhan asunnon myymiseen. Asunnon rahoituksessa voi hyödyntää myös yhtiölainaa, josta maksetaan usein ensimmäisen ja toisen vuoden aikana vain korkoja.

10. Uusi on uus i Osa asunnonvaihtajista ei muuta katsokaan kuin upouusia asuntoja. Järjellä voi perustella lukuisia syitä uuden hankintaan, mutta kaikkein tärkein voi olla tunne siitä, että oma koti on oma heti sen valmistumisen jälkeen eikä kukaan muu ole sitä korkannut.

Lisätietoja:  Pekka Helin, asumisen kehittämisestä vastaava johtaja, +358 40 588 8135

Avainsanat:

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi